כסא לאוטו מקדימה או מאחורה

הורים רבים שואלים את עצמם איפה עליהם למקם את כסא הבטיחות ברכב – מקדימה או מאחורה. אז בחרנו לעשות קצת סדר בבלאגן.

 

על פי החוק, מהרגע שהתינוק נולד עד לרגע שהוא מגיע לגיל שנה, עלינו להתקין את מושב הבטיחות נגד כיוון הנסיעה. ניתן לבחור האם להתקין את מושב הבטיחות אליו יהיה חגור התינוק מלפנים או מאחור כאשר ההמלצה היא למקם את הכסא דווקא במושב האחורי, מה שמעלה באופן ניכר את רמת הבטיחות של התינוק בעת תאונה ומפחית את הסיכוי לפציעות ואף למוות.

 

יש להתייחס בכל עת לשלבי ההתפחות של התינוק ולשנות את המושב בהתאם לצורך הן מבחינת מנח הישיבה והן מבחינת הגובה של כסא הבטיחות. הורים אשר בכל זאת בוחרים למקם את הכסא במושב הקדמי מחוייבים לזכור לבטל את פעולתה של כרית האוויר מלפנים אשר יוצאת החוצה במקרה של תאונה. החל מגיל שנה, יש להושיב את הפעוט במושב בטיחות בתנוחה רגילה ולהפוך את הכסא לכיוון הנסיעה. החל מגיל 3, יש להושיב את הפעוט במושב מגביה המכונה גם בוסטר המאפשר לו בעצם לעשות שימוש בחגורת בטיחות רגילה של גדולים.

 

חשוב לשים לב שהבוסטר מאפשר למקם את חגורת הבטיחות מאזור הכתף לאזור הירכיים. כאשר החגורה חולפת על פני הראש של הילד הדבר איננו בטיחותי. החל מגיל 8 (נתון משתנה בהתאם לתהליך ההתפתחות של הילד ובמידות גופו), ילד יכול להיות חגור בחוגרת בטיחות רגילה, ללא שימוש בבוסטר במקרים בהם היא ממוקמת מהכתף לכיוון האגן.

 

טיפים לבחירת כסא בטיחות

  1. בחרו בכסא המאושר לשימוש על יש מכון התקנים.
  2. בחרו בכסא בטיחות שנוח לכם לתפעול.
  3. העדיפו כסא בטיחות מסיבי על סלקל הנחשב לפחות בטיחותי.