תחליפי חלב אם במחירים שפויים מוצאים לאחר השוואת מחירים

הורים רבים בתחילת דרכם לא מודעים להוצאות הכספיות האדירות שכרוכות בהבאת ילד לעולם. למרות שישנם לא מעט מוצרים שבהחלט ניתן לקבל מחברים או קרובי משפחה, ישנם לא מעט מוצרים מתכלים ומוצרי צריכה שונים שיש לספק לתינוק באופן שוטף. אחד מהמוצרים האלו זה תמ"ל – תחליפי חלב אם לתינוק.

אז נכון, באופן עקרוני משרד הבריאות ממליץ על הנקה בלעדית עם חלב אם במשך ששת החודשים הראשונים לחייו כדרך ההזנה האופטימאלית, אבל לא כל אם יכולה להרשות לעצמה את הפריבילגיה הזו ועדות לכך ניתן לראות בשוק התמ"ל שמגלגל מיליוני דולרים מדי שנה בישראל בלבד.

היתרונות של תחליפי חלב

קודם כל צריך להכיר בעובדות החיים הפשוטות – לא כל אימא נולדה להניק. עוד בימי התנ"ך מקובל מאוד היה להפקיד את התינוקות הרכים בידיהן של מניקות שהיו מניקות אותם באופן מקצועי. התעמולה האגרסיבית של משרד הבריאות שקוראת לאימהות רבות להניק באופן בלעדי עד גיל שישה חודשים גורמת ללא מעט אימהות להרגיש אשמות על שאין להן מספיק חלב או שאין להן מספיק זמן פנוי בשביל להניק.

וכאן באה לעזרתן הטכנולוגיה המודרנית. בתרכובות המזון לתינוק המודרניות יש את כל הרכיבים התזונתיים שהתינוק זקוק להם, בצורה קרובה ככל האפשר לחלב אם. כמובן שעוד רחוק היום בו יוכלו לחקות את חלב האם באופן מדויק, אבל התחליפים המודרניים כמו תחליף החלב של מטרנה בהחלט מספקים לתינוק את כל הצרכים שלו על מנת שיתפתח כראוי וכשורה. מלבד זאת, הרכב חלב האם משתנה בהתאם למזונה של האם ומצבה הבריאותי, התמ"ל נשאר זהה תמיד ומשתנה רק לפי המינונים והריכוזים לבחירתכם.

איך בוחרים תחליפי חלב

שאלת השאלות היא איך בוחרים תמ"ל מהמגוון הרחב שישנו היום בשוק התמ"לים בישראל. ובכן, ראשית צריך להבין שבשוק הישראלי משחקים שני שחקנים רציניים בלבד. הראשון הוא סימילאק והשני הוא מטרנה. כל יצרן כזה מייצר סוגים רבים של תחליפי חלב אם לתינוק שמיועדים למקרים מיוחדים. מקרים כאלו יכולים להיות למשל תינוק שאלרגי לחלב פרה, תינוק להורים שדוגלים בטבעונות, תינוק שאלרגי ללקטוז ועוד.

באופן עקרוני תוך התייעצות עם רופא התינוקות שלכם תדעו איזו פורמולה מתאימה  לתינוק שלכם. לרוב מדובר על המוצר הבסיסי של כל חברה. הנקודה החשובה שיש להבין היא שהפורמולות הבסיסיות אינן שונות זו מזו מבחינת ההרכב שלהן. כל פורמולה מכילה בדיוק את מה שהתינוק שלכם צריך וכל יצרן משווק כל פורמולה בשלוש קטגוריות (גיל 0-6 חודשים, 6-12 חודשים ו 12-36 חודשים). ההבדל היחיד הוא, כפי שניחשתם – המחיר.

אז לפני שאתם רצים לרכוש סימילאק במבצע או סימילאק אדוונס זול במיוחד, ההמלצה היא לבצע השוואת מחירים לא רק במקום אחד, כלומר לא להשוות בין מטרנה במבצע לבין תרכובת אחרת במבצע באותה החנות. ההמלצה היא לבצע סקר מחירים מקיף בין רשתות שיווק ובתי מרקחת שונים גם מחוץ לשכונה שלכם למשל. בצורה כזו אתם יכולים לחסוך מאות אם לא אלפי שקלים מדי שנה. קחו זאת לתשומת לבכם.