תזונה במהלך הריון

תזונה מאוזנת חשובה לבריאות בכל רגע נתון של החיים, אך היא חשובה קצת יותר בזמן ההיריון.

מהרגע שבו את מתכננת את ההיריון אולי כדאי שתשימי את הדגש ותשומת הלב שלך גם לצריכת המזון, בכדי להבטיח שאת והתינוק שלך תקבלו את הערכים התזונתיים שאתם זקוקים להם בתקופה מיוחדת זו.

כדאי להשתדל ולאכול מכל חמשת הקבוצות העיקריות של אבות המזון: ויטמינים, מינרלים,חלבונים, פחמימות ושומנים. וממרכיבי מזון שונים כמו סיבים, אנזימים, כולסטרול וכדומה. כדאי שתכירי ותדעי יותר על מצרכי המזון השונים כי הם המקור העיקרי לתזונה שלנו.

באם יש לך ספק מה את צריכה לכלול בדיאטה היומית שלך, התייעצי עם הרופא שלך או הדיאטנית שלך. במידה ויש לך דיאטה מאוזנת ובריאה סביר להניח שבזמן ההיריון את רק צריכה להוסיף כמות של כ- 200 עד 300 קלוריות ליום מבלי לשנות הרבה מהרגליך.

בתחילת ההיריון טבעי לאבד מעט משקל בגלל הפרעות שונות במערכת העיכול, אך לאחר מכן העלייה במשקל היא קבועה ונעה בין 8 קילו ועד 15 קילו.

תנסי להשגיח שהקלוריות שאת צורכת יסופקו לך ממזון בריא ולא מדברי מתיקה, או ממזון שמן מדי. בכדי להבטיח שהקלוריות יהיו ממאכלים בריאים ושאת ניזונה בצורה בריאה ונכונה אכלי מזון כמו בשר, חלב, גבינות, ביצים, ירקות ופירות.

תנסי שהירקות והפירות שאת אוכלת יהיו טריים ככל האפשר, אכלי הרבה סלטי ירקות ופירות והשתדלי שהבישול יהיה יותר על בסיס של אידוי, או מבושל עם מעט מאד שמן. בדרך זו ישמרו יותר הויטמינים והמינרלים שאת זקוקה להם קצת יותר במהלך ההיריון. כמו כן, מומלץ לצרוך מזונות המכילים ברזל ואף מומלץ ליטול תוסף ברזל בהריון על מנת לשמור על רמות ברזל תקינות במהלך ההריון.

על אף שאין מחקרים המאשרים זאת באופן מוחלט, אולי כדאי שתצמצמי את צריכת הקפאין, כלומר פחות קפה, שוקולד ומשקאות תוססים וזאת בגלל ההשפעה שיש להם על מערכת השתן וגם משום שהם מאיטיים את ספיגת המזון. כמו כן נסי להגביל עצמך מאכילת מאכלים מתובלים מדי, חריפים, או שמנים בכדי למנוע חומציות בקיבה.

תנסי להימנע ככל האפשר מצריכת אלכוהול, סיגריות וסמים, כי ההשפעה שלהם יכולה להיות מזיקה לבריאות התינוק. אל תהססי לבקש עזרה במידה ויש צורך לך לשנות הרגלים שיכולים לפגוע במהלך הריון בריא.

אמנם רצוי להתחיל בתזונה בריאה לפני ההיריון, אך אפשר לשנות הרגלי חיים ולטפח הרגלים בריאים גם בזמן ההיריון. לפעמים יש צורך רק בשינויים קטנים, אך הם חשובים בכדי להעלות את קלוריות הבריאות. זכרי שבתזונה שלך תלויים הבריאות שלך ושל התינוק שלך ושניכם צריכם את אנרגית המזון הבריא והמזין, בכדי שתצליחו בשלב זה של שינויים גדילה וצמיחה.

אבל כמובן שהדבר הכי חשוב לבריאות שלך ולבריאות של תינוקך, הוא שתעברי הריון בצורה כמה שיותר שמחה ונטולת דאגות ככל האפשר.