שיעורי שחייה לתינוקות

שיעורי שחייה לתינוקות הם אחת הפעילויות הכיפיות והמועילות ביותר לפעוטות, ובהתאם אחד החוגים המבוקשים בימינו. הפעילות – שאינה כמובן שחייה במובן המקובל של המילה, אלא שילוב של תנועה, ריקוד ומשחקים בצוותא עם אחד ההורים במי הבריכה המחוממים – מעניקה לתינוקות הזדמנות לחוות זמן איכות עם אמא או אבא, ליצור אינטראקציות חברתיות ראשונות עם בני גילם, לחזק את המערכת החיסונית כמו גם את מערכת הלב והריאות ואת השרירים השונים ובנוסף מפתחת את הקוגניציה והסקרנות.

בילוי כיפי לתינוק ולהורה גם יחד

הפעילות המשותפת בתוך הבריכה מזכירה להורים – שמטבע הדברים טובעים במטלות היומיום והמחויבויות השונות – שגידול תינוקות יכול להיות גם עונג גדול.

הם, כלומר ההורים, זוכים לפסק זמן ממרוץ החיים השוחק, ללא סלולריים וללא הסחות דעת, זמן איכות נטו עם הפעוט. הם לומדים להכיר אותו טוב יותר, לראות אותו מתנהל בסיטואציה חדשה מבחינתו ומשכלל את יכולותיו, נהנים מפידבקים מיידיים שהרי תינוק מרוצה מראה זאת באופן בולט ומיידי, וכבונוס פוגשים הורים לתינוקות אחרים – הזדמנות להרחיב את חוג החברים והמכרים כמו גם לחלוק מידע חיוני בתחום גידול התינוקות (דרך יעילה לגרום לתינוק סרבן לישון, למשל, או המלצה על בייביסיטרית משובחת).

גם מבחינת התינוק זהו פרק זמן משמח במיוחד, שבו הוא לא רק נמצא במקום נעים וכיפי אלא גם מקבל את ההורה שהתלווה אליו רק לעצמו – דבר שמחוץ למים לא תמיד קורה לעתים תכופות.

אינטראקציות חברתיות ראשונות

בסביבות גיל 18-21 חודשים מתחיל הפעוט ליצור אינטראקציות חברתיות של ממש עם בני גילו. הוא לומד לשתף איתם פעולה (וגם לחטוף להם את הצעצוע האהוב…) ומפתח את אחת המיומנויות החשובות ביותר בימינו, שכן מחקרים עכשוויים גילו כי מי שמצליח לייצר אינטראקציות חברתיות תקינות בגיל הרך יעשה זאת היטב גם כילד, כנער וכאדם מבוגר.

במסגרת שיעורי שחייה לתינוקות יכולים בני השנה וחצי-שנתיים, וכמובן גם המעט יותר מבוגרים, ליהנות מחברת בני גילם ובאופן טבעי מתחילות להיווצר במים אינטראקציות מסוגים שונים – וכמובן שניתן להמשיך אותן גם לאחר סיום הפעילות, בגינה קרובה או בבתי הפעוטות.

שחיית תינוקות – לתינוקות בריאים במיוחד

לא צריך להיות הורה לתינוקות כדי לדעת שהנפשות הרכות רגישות במיוחד לחיידקים, זיהומים ושאר מרעין בישין, שהרי המערכת החיסונית שלהם רק מתחילה להתגבש.

מחקרים רבים הוכיחו באופן חד משמעי כי שחייה מחזקת מאוד את המערכת החיסונית, ובפרט אצל תינוקות. חיזוק מערכת חיונית זו מושג הן בזכות הפעילות הפיזית במים והן בזכות תחושת המוגנות והביטחון המתפתחת באופן מואץ אצל התינוקות הזוכים לזמן איכות כיפי עם הוריהם – ומסייע להפוך את התינוק לבריא יותר וחסון יותר.

בפרט כדאי להגיע לשיעורי שחייה לתינוקות בחורף, על אף שלכאורה בריכה היא מקום בילוי קיצי. סיבה אחת היא שלאורך החורף תינוקות עטופים בהמון שכבות בגדים ומתקשים להניע את גופם בחופשיות – דבר שמתאפשר להם במהלך החוג. סיבה נוספת היא האדים הנוצרים בבריכה, שמנקים את דרכי הנשימה של התינוקות ועוזרים לו להיפטר מליחה מציקה.

טיפוח הסקרנות

רווח נוסף כתוצאה משיעורי שחייה לתינוקות הוא טיפוח הסקרנות של התינוק, תכונה קריטית להתפתחותו בכל המישורים.

הבריכה מאפשרת לתינוק לחוות סביבה שונה לחלוטין מזו אליה הוא רגיל, המוזיקה, שנשמעת אחרת לגמרי בתוך המים, מגרה את חוש השמיעה, הצלליות והצבעים כתוצאה משבירת האור במים מספקים גירוי לחוש הראייה וגם חוש המישוש חוגג בזכות התחושות הייחודיות בתוך מים.

כמובן שגם הפעילות עצמה מייצרת גירויים רבים ובסך הכל נהנה התינוק מחוויה מרתקת לכל החושים.

בריכות לייף – Lifepool | שחיית תינוקות