שינה בטוחה לתינוק

אחד הזמנים היותר מדאיגים כאשר מגדלים תינוק הוא הלילה. מדוע? כי אלה השעות בהם ההורה ישן ואין לו יכולת להשגיח בכל עת על התינוק. לכן הורים משתמשים במוניטור נשימות שמצפצף במקרה שהתינוק מפסיק לנשום או באינטרקום- מצלמה שמאפשר לשמוע את מה שקורה בחדר התינוק לאחר שהוא עובר מהעריסה בחדר השינה של ההורים למיטה בחדר שלו. להלן כמה דברים שכדאי לדעת על מנת שהתינוק ישן בצורה בטוחה ואתם תוכלו לישון בשקט.

 

  1. שמיכה – אחד החששות של ההורים הוא שהתינוק ימשוך מעל ראשו את השמיכה וייחנק. על מנת להיפטר מהחשש הזה אפשר לפעול ב 3 דרכים.

 

  • שינה ללא שמיכה – דרך זו זמינה רק בעונות הקיץ או בימים החמים של עונות המעבר. התינוק לא חייב שמיכה. מספיק להלביש עליו ביגוד טוב. תינוקות רבים בועטים אותה מעליכם. לכן אפשר לוותר עליה כשחם. רק חשוב שהמזגן לא יצור טמפרטורה קרה מידי בחדר. טמפרטורה בריאה היא 24 מעלות. הרגישו את הידיים והרגליים של התינוק. אם הם קרים סימן שקר לו ולכן יש לדאוג שיהיה לו חם יותר.

 

  • שמיכה בקו החזה – את התינוק אין לכסות בשום אופן עד לקו הצוואר אלא עד לבית השחי. בחודשים הראשונים, המוטוריקה של התינוק חלשה ולכן במצב כזה הוא לא יכול להרים בטעות את השמיכה מעל הראש.

 

  • שק שינה – בחלקו העליון הוא מתלבש כמו גופיה עם שרוולים רחבים על התינוק. השק מתחבר על קליפסים בכתפיים וישנו גם שק שינה שנסגר עם רוכסן. במצב כזה לתינוק אין בכלל יכולת לשחק עם השמיכה. שק השינה אולי מגביל במעט את התנועה של התינוק, אבל הוא יסתדר איתו בסופו של דבר ואפילו יוכל להתהפך.

 

  1. ביגוד – קניתם המון שמלות במסגרת רכישת בגדי ניו בורן לתינוק? יופי, רק קחו בחשבון ששמלות הם לא בדיוק בטיחותיות לשינה כי התינוקת יכולה לכסות כך את פניה בטעות. עדיפה שינה עם בגדי גוף מאשר עם שמלות. בכלל עדיך לשמור שמלות ליציאות ולא לחיי היום יום בבית.
  2. חלון פתוח – חשוב מאוד שהתינוק ישן בחדר מאוורר. במיוחד עם הוא ישן בחדר ביטחון. יש להשאיר את החלון פתוח במהלך היום. אם המזגן לא עובד, יש להשאיר את החלון פתוח במהלך הלילה. זרימת האוויר חשובה. כאשר חם ולוהט בחדר, זה עלול להוביל לסכנת חנק לתינוק.
  3. ללא צעצועים בלילה – העריסה מלאה בצעצועים שתלויים מהמעקה כך שהתינוק תוכל לשחק איתם? נהדר, אבל בלילה אין לצעצועים הללו מה לעשות שם. כך תמנעו ממקרים שבהם התינוק מכניס את ידו ומסתבך עם צעצוע בלילה או נרדם על צעצוע ומתקשה לנשום. בכל מקרה, אין להניח צעצועים לא מקובעים בתוך העריסה.
  4. שינה על הגב – עד שהתינוק לא יודע להתהפך בעצמו מהבטן לגב ולהפך, אין לאפשר לו לישון בלילה על הבטן. זה עלול להוביל לחנק. בעבר אנשים היו מאפשרים זאת על מנת לגרום ללתינוק להתאמץ ולהפתח טוב, אבל כאמור זה היה מביא לפעמים למקרי חנק. יש לתת לתינוק להיות כל יום על הבטן, אך ורק בהשגחה.