רשימת האסורים בהחלט לתינוקות

החל מגיל 4 חודשים, ניתן להתנסות בטעימות של פירות וירקות כאשר ההמלצה הינה להתחיל מפירות כמו אגס, בננה ותפוח במרקם של קרם (בבלנדר או במזלג), לעבור לירקות כמו קישוא, גזר, בטטה ודלעת אותם מקלפים, שוטפים היטב ומבשלים במים ואז מרסקים.

ככל שהזמן עובר ניתן ליצור מגוון של שילובים במטרה להעשיר את תפריט הפעוט ולאפשר לו מצד אחד להיחשף לכמה שיותר טעמים חדשים כמו אבוקדו או טחינה ומצד שני לספק לו את כל מה שהוא צריך להתפתחות תקינה. יחד עם זאת, יש לא מעט מזונות שמומלץ שלא לתת לתינוקות עד גיל שנה.

מוצרי חלב

משרד הבריאות ממליץ שלא לחשוף תינוקות למוצרי חלב עד גיל שנה שכן הם מהווים מקור דל לברזל. בנוסף, כדאי שלא להאכיל במוצרי חלב עתירי סוכר כמו מעדנים בטעמים, אלו מזיקים לשיניים ומכבידים על מערכת העיכול.

ביצים

ביצים עלולות לגרום להתפתחות של אלרגיה ולכן אסור לתינוקות לאכול מחלמון הביצה עד גיל 10 חודשים ומהחלבון עד גיל שנה.

מזונות ומשקאות ממותקים

מומלץ שלא לאפשר אכילה ושתייה של מזונות עתירים בסוכר, אלו מגדילים את הסיכוי לסוכרת ולהשמנת יתר. בנוסף, מזונות אלו מעודדים את התינוק להתרגל לטעם המתוק הממכר. מזונות מתוקים הוכחו באינספור מחקרים כמעלים את הסיכוי לבעיות קשב וריכוז, מעודדים השמנה ואף פוגעים בהתפתחות תקינה של הפעוט.

בנוסף אין לתת לתינוקות מזונות שעלולים לגרום לחנק כמו פיצוחים לסוגיהם השונים כולל אגוזים, דגים ובשרים נעים, מזונות קשים כמו דגני בוקר עגולים, ירקות חיים, דבש או סירופ תירוס שיכולים לגרום לזיהום. משקאות ומזונות המכילים קפאין או אלכוהול אסורים גם הם.