צרידות אצל ילדים

צרידות אצל ילדים היא תופעה שכיחה למדי, לבטח הרבה יותר מאשר אצל מבוגרים. צרידות היא סממן לעייפות של מיתרי הקול, ובניסוח מקצועי יותר, להיווצרות מצב דלקתי על גבי מיתרי הקול, באופן שגורם להחלשת היכולת של מיתרי הקול לייצר את הצלילים בתדרים הנדרשים. מצב זה נפוץ יותר בקרב ילדים בעיקר בגלל אורח החיים שלהם, אורח חיים עמוס מאוד מבחינה חברתית, וללא מודעות או איכפתיות ביחס לתוצאות הבריאותיות של התנהגותם. אחת הדוגמאות הקלאסיות שמסבירות את שכיחות התופעה אצל ילדים היא טיול שנתי בו שרים הילדים בכל כוחם, ולמחרת מתעוררים ללא קול.

צרידות זמנית אופיינית לאורח החיים של ילדים

את המצב של צרידות אצל ילדים אפשר למצוא לא רק בטיולים שנתיים, אלא גם בימי שגרה לאחר משחקי כדורגל, במסיבות ימי הולדת, פעילות היתולית וכן הלאה. בכל אחד מן המקרים האלה, צפויים הילדים להיות רעשנים במיוחד, וכתוצאה מכך לסבול מאובדן של הקול. צרידות זו היא כמובן מצב זמני לחלוטין, וכל שצריך לעשות הוא להעניק למיתרי הקול את המנוחה לה הם זקוקים במשך מספר ימים. צרידות ממושכת אצל ילדים הוא כבר מצב הרבה יותר נדיר, ובניגוד למבוגרים, בקרב ילדים לא קיימים גורמים משמעותיים ואופייניים למצב זה.

צרידות ממושכת אצל ילדים עשויה להצביע על התפתחות של מחלת רקע

כך למשל, בקרב מבוגרים מעשנים ניתן לזהות לאחר מספר שנות עישון, שינוי בחדות וצלילות הקול עם צרידות שהולכת ומתגברת לאורך השנים. צרידות ממושכת אצל ילדים, לעומת זאת, עלולה להצביע על מחלת רקע מתפתחת או בעיה במיתרי הקול. ככלל, בכל מקרה בו הצרידות נמשכת מעבר למספר ימים בודדים, ולבטח כאשר היא מופיעה ללא כל סיבה מוצדקת שנראית לעין, חשוב להגיע לרופא אף אוזן גרון מומחה, על מנת לאבחן את הבעיה ולקבל את הטיפול הנדרש.

מתן טיפול תומך ומנוחה מלאה למיתרי הקול

בכל מקרה של צרידות אצל ילדים, ניתן להיעזר בסירופים וכדורים ייעודיים שיסייעו להפחית את הכאב שבדרך כלל נלווה למצב הצרידות, אך החזרת יכולת הדיבור למצב נורמלי צריכה לקחת את הזמן שלה, והכלל החשוב היחיד שיש להקפיד עליו במצב זה הוא מנוחה. מנוחה במצב זה, משמעותה המעטה משמעותית בדיבור, הימנעות לחלוטין מצעקות או ניסיון לדבר בקול, ופשוט הענקת סביבה תומכת למיתרי הקול לשקם את עצמם, לחסל את המצב הדלקתי ולהחזיר לילד את יכולת הדיבור כתמול שלשום.

לפרטים נוספים אתם מזמנים לבקר באתר icent מרכז לרפואת אא"ג ניתוחי ראש וצוואר