פעילות גופנית בזמן הריון

מספר הנשים אשר עושות פעילות גופנית בזמן הריון גדל בצורה ניכרת במהלך השנים האחרונות וכן נשים פונות אפילו לדריכים ספורט בתחום. אולם, ישנן נשים שלא אוהבות את הרעיון ש בתחחיבות לפעילות גופנית בבית או בחדר כושר.

הנה מספר הנחיות שאתן יכולות לעשות בזמן ההריון:

  • שחייה היא פעיולת גופנית אשר מסייעת בחיזוק כל הגוף שלכם בנוסף לכך שהיא משפרת סיבולת לב ריאה. כמו כן, שחייה להלומת בפרקים בגוף, היא מסייעת בתיכה במשקל גוף שלכם ומסייעת לקרר אותכן. חשוב לשים לב, לא לקפוץ למים בזמן ההריון ובטח שלא בשלב מאוחר.
  • צעידות זה דבר מומלץ אך לא בהגזמה. זה אימון מצויין פאילו למי שלא רגילה לעשות ספורט באופן קבוע. ג’וגינג זה גם בסדר אבל בצורה מתונה ורק אם ה\עשית זאת לפני שנכנסת להריון. תוודאי שאת לא מקבלת מכת חום ומתייבשת ותצרכי רבה נוזלים.
  • טניס זה בסדר אם שיחקת לפני שהיית בהריון. תרצי לשמור על קצב מתון. שימי לב לנושא של שיווי משקל.
  • גולף וכדורת גם בסדר אבל הם אולי לא טובים כמו שאר הפעילויות. ועוד פעם, שימי לב לשיווי משקל.
  • יוגה, טאי צ’י מושכים כיום יותר ויותר נשים. כיתות מסוג זה יכולים לעשות פלאים על מנת להקל על מתחים נפשיים ולעזור לך למצוא דרכים חדשות להירגע.

אם כל סוגי הספורט הקיימים לנשים בהריון, את חייבת להתייעץ עם הרופא שלך ולהחליט מראש מה היעד שלך. כמעט בכל פעילות גופנית שאת תעשי, ניתן לעשות התאמות שיתאימו לצרכים האישיים שלך.

עשיית ספורט בזמן הריון היא חיובית ויכולה לשפר את איכות החיים שלך לקראת הלידה, אך חשוב במיוחד להיות אחראית כאשר את מתחילה להתאמן. בידקי עם הרופא שלך, ומומלץ בחום גם לבדוק איזה פוליסת ביטוח בריאות יש לכם ומה היא כוללת. הספורט חשוב כמובן, אך חשוב לעשות את הפעילות הגופנית במידה נכונה ולפי הוראות הרופא ופוליסת הביטוח שלכן.

מה שחשוב הוא שתמצאי מה את אוהבת לעשות, תהני מזה ולא לפחד. זה הזמן שלך להירגע ולהיות מודעת לגוף שלך כאשר הוא עובר את התקופה הנפלאה של הריון.