סימני מתיחה לאחר לידה | כתמי עור לאחר לידה

במהלך ההריון, כמו גם לאחר הלידה, מופיעים בקרב נשים רבות סימנים על גבי העור כאשר הנפוצים ביניהם כוללים כתמי עור הנוצרים כתוצאה מעודף פיגמנטציה והשינויים ההורמונלים, וסימני מתיחה בעור. סימני מתיחה בעור הם בעיה עורית ידועה ונפוצה, הסימנים נראים כמו פסים בולטים על גבי העור. סימני מתיחה לאחר לידה יכולים להופיע באזורים שונים בגוף כאשר המקומות השכיחים ביותר קיימים בבטן, בחזה, בירכיים, בזרועות, ובגב.

סימני מתיחה מופיעים גם לאחר ירידה גדולה ודרסטית במשקל והעיקרון דומה בתכליתו. כאשר ישנה מתיחה הדרגתית של העור לאורך תקופה ממושכת כמו שקורה בהשמנת יתר, העור בעצם נפגע. רקמת העור אמנם אלסטית אך ישנו סף ליכולת העור לעמוד בתנאים אלו לאורך זמן. העור מורכב בין השאר מרקמה אלסטית ורקמת תמך שהיא פחות אלסטית ויותר חזקה. כאשר רקמות אלו נמתחות עד קצה גבול היכולת שלהן, הן נפגעות. תהליך הריפוי והשיקום הטבעי של הגוף בתגובה לפגיעה מתבטא בדלקת שמותירה צלקות פנימיות. צלקות אלו גורמות להגבהה ושינויי צבע בעור הנראים כסימני המתיחה בעור. הנזק לרקמת העור הוא בלתי הפיך, העור מאבד חלק מהתכונות שלו ונהיה יותר דק. כפי שצויין קודם לכן בהקשר כתמי העור סימני מתיחה לאחר לידה קשורים גם בשינויים הורמונלים ופיסיולוגים המאפיינים את תקופת ההריון.

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות רבות ומשמעותיות בתחום טיפולי אסתטיקה רפואית בכלל, ובתחום סימני מתיחה בעור בפרט. פותחו מכשירים רבים מבוססי לייזר ואחרים הנמצאים בשימוש יומיומי במרפאות רבות. סימני מתיחה בעור לאחר לידה נפוצים מאוד והטיפולים בהם נפוצים ומקובלים. העלמת הצלקות המאפיינות את סימני המתיחה, נעשית במספר דרכים. מרפאות האסתטיקה כיום, מציעות טיפולים שונים בשיטות שונות, כאשר שיטת הטיפול נקבעת על ידי הרופא ועל פי צרכי המטופל. השיטה המקובלת והמוצלחת ביותר כיום נעשית באמצעות הזרקות פחמן דו חמצני באופן מקומי באזורים בהם מופיעים סימני המתיחה. הפרוצדורה היא פשוטה, אינה פולשנית, אינה כואבת, ומבוצעת בזמן קצר. עור שאיבד מתכונותיו הנורמאליות אינו יחזור לתפקוד מלא , ישנם מקרים של עודפי עור בהם לא ניתן לטפל בדרכים אלו והם מטופלים אך ורק בניתוח פלסטי להסרת עודפי העור. כיוון

הופעת עודף פיגמנטציה או כתמי עור לאחר לידה ובמהלך ההריון, היא תופעה עורית נפוצה נוספת הסימנים מתבטאים בשינויים בצבע העור הנראים בכתמים. תופעה זו היא תוצאה של שינויים פיסיולוגים ופעילות ההורמונים המופרשים מהעובר והשליה במהלך ההריון. מקומות ההופעה הנפוצים ביותר של כתמי העור במהלך ההריון נמצאים בפטמות, בטבור, באזור הערווה ופי הטבעת. נשים רבות מתלוננות על אי נוחות כתוצאה מהמראה הלא מחמיא של כתמים אלו וניגשות לטיפול במרפאה לאסתטיקה רפואית ולניתוח הצרת היקפים.

ישנו מגוון רחב של טיפולים להסרת כתמי עור לאחר לידה. השיטות כוללות טיפולים רפואיים פשוטים כמו משחות למריחה חיצונית על גבי העור וטיפולים מתקדמים כדוגמת הסרת כתמי עור בלייזר, הבהרת כתמי עור באינפרא אדום, פילינג רפואי ועוד רבים. הטיפולים מבוצעים בדרך כלל על ידי רופא עור מומחה ומומלץ להתייעץ ולשמוע חוות דעת ממספר רופאים לפני שניגשים לטיפול.