סיבוכים במהלך ההיריון

מהלך ההיריון הוא תקופה מאד מיוחדת לרוב הנשים וחוויה נהדרת אך, ישנם מקרים שהאישה בהריון חווה מצבים קשים וסיבוכים שעלולים לגרום לתוצאות לא רצויות כמו הפלות , מומים, פגים, וכו' ולפעמים סיבוכים אלו מסתיימים בטוב ולא נגרם שום נזק .  סיבוכים יכולים להיות :

  • צירים מוקדמים ,אשר מרגישה האם בהתכווצויות ברחם וכאבים.
  • רחם מרובה עוברים : אשר  לפעמים הרופאים מציעים לאם דילול עוברים אחרי התפתחות  לא תקינה המעמידה ההיריון בסיכון .דבר המצטרך אותה לפעמים רבות להתאשפז בבית החולים.
  • סיבוך נפוץ הינו לידה מוקדמת המתרחש ב 7-11 מהמקרים של ההיריון .
  • סכרת ההיריון והרעלת היריון- שני מושגים אלו אנחנו נתקלים בהם, סכרת ההיריון משמעותה  עלייה ברמת הסוכר בדם דבר הגורם לעליה בהפרשת האנסולין אצל העובר הגורם להתפתחות מהירה ויתר משקל שיכול לגרום לאי בשלות של הריאות או התפתחותם באיטיות המייצר קשיי נשימה  דבר העלול ללידה מוקדמת עלי ידי ניתוח קיסרי. אם מדברים על סיבוכים במהלך ההיריון אז עולה לנו המושג  הרעלת הריון, אשר מדובר על התנגשות של גוף האם לשלייה , המאופיין עליה בלחץ דם , בצקות, חלבון בשתן וכל מיני תופעות שחלים בגופה של האם, מופיע אצל 5% ממקרי ההיריון, הפתרון לכל יילוד. סיבוכים אלו יכולים אפילו להוביל להפסקת הריון.
  • מיעוט מי השפיר :מי השפיר הינו הנוזלים העוטפים העובר עודו ברחם, נוזלים אלה  חיוניים לתנועתו והתנודדותו של העובר ,והתפתחות מערכות הגוף שלו במהלך חודשי ההיריון , דילול בהם יגרום להתערבות רפואית  ללידה מוקדמת אם זה לקראת סוף ההיריון אבל אם זה בלב מוקדם אז מעמיד ההיריון בסיכון.
  • חשוב לבצע בדיקות הריון מומלצות על בסיס קבוע כדי לחזות מראש סיבוכים אפשריים
  • שליית פתח :השליה הינה הצינור בין האם לעובר להעברת חמצו  ומזון לעובר ופסולת מגופו לדם האם, התופעה המוכרת נקראת שליית פתח אשר השליה  במקרה הזה לא  ממוקמת בגוף הרחם אלא  לפתח היציאה  לתעלת הרחם במקרה כזה עלול להוביל לדימום אצל האם, הדבר הדורש התערבות רפואית ,וניתוח קיסרי שבמקרים בהם הדימום משמעותי ומסכן את חיי האם והעובר.

היריון נחשב לארגון חיים חדשים, וחוויות בלתי נשכחות המביאות לעולם צאצא, אז לשמור עליו.