מתי תינוקות יכולים לאכול מוצק

מתי הוא יתחיל ללכת? מתי יגיד את המילה הראשונה? מתי יתחיל לחבר משפטים שלמים? שאלות אלה ורבות אחרות עולות בכל יום בראשן של אמהות רבות. ואם רוב הדברים קורים באופן טבעי, כמעט ללא התערבות חיצונית – בכל מה שקשור לאוכל, הדבר עובד באופן קצת שונה. אחרי הכל, אנחנו אלה שמאכילים את התינוק ועלינו להבין מתי זה הזמן הנכון לעבור לאוכל מוצק.

 

מתי תינוקות יכולים לאכול מוצק

כמו שציינו מקודם, זו שאלה שמטרידה המון הורים וחשוב לזכור שאנחנו אלה שאחראים לכל שינוי הקשור במזון של התינוק. אם לפעול על פי הוראות של משרד הבריאות, הגיל המומלץ למעבר לאוכל מוצק הינו שישה חודשים. עם זאת, כל מקרה לגופו וחשוב שתשימו לב לסימנים הבאים אצל התינוק:

  • התינוק התחיל לשבת בכוחות עצמו – ברגע שהינו יכול לשבת באופן עצמאי, זה אחד הסימנים לכך שהוא כבר מוכן לעבור לאוכל מוצק.
  • התעניינות – ברגע שהוא מתחיל להתעניין בסביבה (מעבר לרגיל), לראות מה אנשים סביבו אוכלים ואפילו לנסות לחטוף להם משהו מהצלחת, ככל הנראה הגיע הזמן להתחיל להאכיל אותו באוכל מוצק.

השלב הבא הוא לעשות טעימות קטנות של חלק מהמוצרים, לתת קצת פירות, ירקות ולראות איך התינוק מגיב – האם אין בעיית גזים אחרי האוכל. במידה והכל עבר בשלום – הרגע הגדול הגיע והתינוק יכול לעבור באופן קבוע לאוכל מוצק.

 

דברים שכדאי לדעת

לאחר מעבר לאוכל מוצק, צצות להן שאלות רבות אחרות, לדוגמה – האם כדאי לטחון או האוכל או להביא בחתיכות שלמות? איזה מאכלים כדאי לנסות? מה כמויות האוכל שכדאי לתת? כל אלו הם אינדיבידואלים לכל תינוק – יהיו קשובים ושימו לב כיצד התינוק מגיב לכל סוג של מזון.