משכיבה בעגלה לטיולון

ברגע שתינוק נולד חשוב מאוד להשכיב אותו כמה שיותר בתנוחות חופשיות במנךחשל 180 מעלות בעגלה המכונה אמבטיה או על מזרן על הרצפה או בעריסה שלו, בכדי שיוכל לחזק את חגורת הכתפיים. השכיבה באמבטיה מומלצת שכן המנח הטוב ביותר עבור התינוק ומאפשר התפתחות תקינה של העצמות, הרקמות והשרירים שלב אחר שלב. עם זאת, כל הורה מחכה לרגע שבו יוכל לעבור מהאמבטיה המסורבלת והכבדה לטיולון הקליל והנוח הן מבחינת הפתיחה והסגירה שלו, הן מבחינת האחסון והן מבחינת קלות התנועה ברחוב ובאזורים סגורים. השאלה היא מתי מומלץ להעביר תינוק מאמבטיה לטיולון?

 

ובכן, הדבר משתנה בין תינוק הן בהיבט של המוטוריקה כלומר כאשר התינוק מתחיל להתהפך מהבטן אל הגב, מהגב אל הבטן, מתחיל לזוז הרבה בתוך האמבטיה, כנראה שזה הזמן המתאים לעבור מאמבטיה לטיולון והן בהיבט של גודל התינוק, כלומר ברגע שנראה שהאמבטיה מתחילה להיות קצת צפופה לתינוק, זה הזמן להעביר. בכל מקרה, בממוצע מרבית התינוקות עוברים לטיולון בגיל חמישה חודשים.

 

איך בוחרים טיולון?

  1. מנח ישיבה – הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לוודא שהטיולון מתאים לתינוק מבחינת מנח הישיבה ויש אפשרות לשחק עם המשענת עם כמה שיותר טווח תנועה.
  2. משקל – מומלץ לבחור טיולון קל, בעיקר עבור הורים שאין להם מעלית או שעולים ויורדים הרבה מדרגות. מומלץ לוודא שהטיולון נכנס במטען האחורי של המכונית.
  3. צרכים – יש הורים שטסים הרבה ולכן כדאי לבחור בטיולון שניתן להגיע איתו ממש עד המטוס. חשוב להתייחס לצרכים שלכם כמו למשל האם אתם נוהגים לעבור בדרכי כורכור, דשא ואז כדאי לבחור טיולון חזק ומסיבי יותר.

 

לסיכום, כמו כל מעבר הקשור לפעוטות שלנו גם מעבר מאמבטיה לטיולון הינו מרגש ודורש מאיתנו ההורים להתייחס לכל מיני קריטריונים, שכן הטיולון ישרת אותנו נאמנה זמן רב.