מצפים לילד שני, איך תכינו את הבכור

היריון שני הוא הליך מוכר כבר, החששות ממנו פוחתות, את יודעת מה מצפה לך פחות או יותר, כמה זה יהיה קשה ואיך לעבור את הקושי, את גם יודעת כבר מהי לידה או ניתוח קיסרי… אבל היריון שני בכל זאת מביא איתו משהו חדש וזהו ההכנה של הילד/ה לתינוק/ת החדש/ה.

אל תזלזלו בהכנה כיוון והיא יכולה לקצר עבורכם באופן משמעותי את תהליכי הקנאה וההסתגלות של הילד/ה שלכם, להקל עליכם וגם לשפר את החוויה וההתרגשות.

איך להכין את האח/ות הבכורים ללידה?

התהליך צריך להתחיל כבר מחודשיו הראשונים של ההיריון, ילדים קולטים הכל ומבינים הכל, אל תזלזלו ביכולות שלהם… תתחילו לטפטף להם לאט לאט על הבטן של אמא שגודלת, על התינוק/ת שיש בפנים ושבקרוב יהיה לו / לה אח / אחות קטנים…

• רכשו ספרים מתאימים – ילדים אוהבים מאד ספרים, הם מדקלמים את מה שאתם קוראים להם, מתבוננים בתמונות ומחפשים קשר להזדהות איתו. ישנם ספרים שונים שמטרתם היא בדיוק ההכנה לתינוק/ת חדש/ה בבית, הם מספרים את הסיפור של ילד או ילדה אחרים שאמם בהיריון ובקרוב תלד תינוק… הספר מלווה את תקופת ההיריון עם איורים וחרוזים ומאפשר לילד/ה להזדהות עם הדמות, לאחר מכן מתואר התינוק החדש בבית ואת תפקידם החשוב של הבכורים. בקשו המלצות בחנויות הספרים.

• הציגו להם סרטונים ביוטיוב – לא חסרים סרטונים מאוירים המיועדים לילדים כדי להסביר להם ולהכין אותם לאח או אחות חדשים, לדוגמא הסרטון הבא: https://www.youtube.com/watch?v=6JJicobm7OE

 

 

מרחבי הרשת:

מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה

מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה