מיטת מעבר מהי ולמה צריך אותה

בשנתיים הראשונות לחייהם של התינוקות רובם הגדול ישן בתוך עגלול, מיטה סגורה ממנה התינוקות לא יוכלו לרדת או להתגלגל למטה וההורים ישנו בראש שקט יותר…. אבל מגיל שנתיים ואילך הרבה מאד מההורים מתחילים להעביר את הילדים שלהם למיטות מעבר, מעיין שלב הסתגלותי למיטה רגילה, למה עושים את זה, איך עושים את זה והאם זה בטיחותי כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

מהי מיטת מעבר?

ובכן מיטת מעבר היא מיטה קטנה וזולה ברוב המקרים בגלל שהיא מיועדת רק לתקופת מעבר קצרה אין שום הגיון להשקיע בה המון כסף, היא מותאמת לילדים בגיל שנתיים ועד שלוש ואמורה להרגיל אותם לישון במיטה פתוחה בה הם יכולים לרדת ולעלות בעצמם, המיטה נמוכה מאד גם כדי לאפשר לילדים לטפס עליה בקלות וגם בכדי למנוע נפילה של הילד מגובה מסוכן.

האם מיטת מעבר בטוחה?

כמובן שאת השאלה הזו צריך להתנות בסוג המיטה…. אם קניתם מיטה שלא עברה תו תקן או שהיא "חאפרית" ולא יושמו בה כל כללי הבטיחות לילדים אז מובן שהיא לא תהיה מיטה בטוחה.

אבל באופן כללי מיטות המעבר נבנות עם מעקה בטיחות שמונע מהילדים להתגלגל בשינה החוצה ורק באזור הרגליים יש פתח קטן ממנו הם יכולים לעלות ולרדת, המיטה מונמכת בצורה כזו שבמקרה והילד נפל ממנה גובה הנפילה יהיה פחות מגובהו וכך הסכנה תהיה קטנה יותר.

למה בכלל צריך מיטת מעבר?

כמו כמעט כל דבר אחר בחיים צריך לעשות את המעבר בין מצב שאין לילד בו שליטה למצב שיש לו שליטה בצורה מבוקרת ובטוחה, כזו שהוא יבין, ילמד ויתרגל מהי מיטה רגילה ושאין הגנות יותר שימנעו ממנו ליפול ממנה.

מיטת המעבר היא שלב הסתגלות של הילד למיטה רגילה אבל עדיין בצורה בטוחה יותר מאשר מיטה רגילה, עם יותר הגנות ופחות סכנות, הסתגלות ממעבר של לול סגור ומגן למיטה שאפשר לרדת ממנה.

 

מרחבי הרשת:

עופר איתן – סרטונים ומידע בערוץ יוטיוב