מזון לתינוקות ב-2022 – הכירו את הסוגים השונים

אם בשעה טובה גם אתם עומדים להרחיב את המשפחה, סביר להניח שכבר יצא לכם לחשוב על נושא התזונה של התינוק או התינוקת החדשים שלכם וכנראה שכבר התחלתם להתעניין בסוגים שונים של תרכובות מזון לתינוקות (תמ"ל). אנו רוצים לעשות קצת סדר בדברים ולהכיר לכם את הסוגים העיקריים.

 

התמ"לים הבסיסיים

בואו נתחיל מתחליפי חלב אם הבסיסיים לתינוקות. בין המוצרים האלו ניתן למצוא את התחליפים הרגילים כביכול, מבוססי חלב פרה, מכילים את כל הוטמינים, המינרלים והרכב המזון שתינוקות זקוקים לו להתפתחות תקינה ומחולקים לשלבים שונים על פי גיל הילד.

 

תמ״ל למצבים רפואיים מיוחדים

שימו לב שהמותגים המובילים כיום כמו מותג מטרנה למשל, משווקים תמ״לים מיוחדים למצבים מורכבים. כך למשל ניתן למצוא מזון מיוחד לתינוקות עם נטייה מוגברת לפליטות, תחליף לתינוקות שסובלים מגזים בצורה מופרזת ותחליף מיוחד להזנה של פגים.

 

כמו כן ניתן למצוא תמ״ל על בסיס צמחי לתינוקות רגישים לחלב ולקטוז.

 

תחליפי מזון מהדרין

ככל שעובר הזמן הביקוש לתחליפי מזון בדרגות כשרות מחמירות הולך וגובר וכיום היצרניות הגדולות מציעות גם תחליפים בכשרות מהדרין. ניתן למצוא סדרות שלמות של תחליפי חלב מהדרין לכל הגילאים.

 

תוספת פרוביוטיקה לתמ"לים

בשנים האחרונות, מחקרים הובילו לגילוי שחלב האם אינו רק מכיל חומרי מזון חיוניים אלא גם ריכוז מסויים של חיידקים  טובים הנוצרים באופן טבעי בגוף האם ומסייעים לתינוק לפתח אוכלוסיית חיידקים טובים משלו במערכת העיכול המסייעת להתפתחות המערכת ולעיכול קל יותר של המזון ובנוסף משפיעה רבות על המערכת החיסונית. הגילוי הזה הוביל את היצרניות להוספה גם של ריכוז מסויים של פרוביוטיקה ייעודית המתאימה לתינוקנות למוצרי התמ"ל כחלק מהצרכים התזונתיים החיוניים לתינוק.

 

דייסות

החל מגיל חצי שנה אפשר להתחיל בשלב הטעימות של מזון מוצק וכדאי להתחיל עם דברים בסיסיים כמו פירות וירקות. ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של דייסות ומחיות לתינוקות, מועשרות בברזל, ויטמינים ומינרלים וללא חומרים משמרים מיותרים. כעת ניתן גם למצוא מוצרים נהדרים המשלבים בתוכם גם את מחיות הפירות והירקות, וגם דייסות עשירות בטעמים שונים או דייסות המשלבות את התמ״ל שניתן להכין אותן במהירות ובקלות.

 

מרחבי הרשת:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה
מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה