מוסיקה קלאסית לפיתוח האינטליגנציה של תינוקות

עושה רושם שבעולם של היום בו כל מה שסובב אותנו הוא דינמי ועל מנת לא להישאר מאחור אנו חייבים להיות חדים, חכמים, מדויקים ובעלי אינטליגנציה גבוהה מאוד. כנראה שלאור העובדה הזו בשנים האחרונות אנו עדים לטרנדים רבים בעולם הילדים והתינוקות כאשר חלק מההורים לוקחים את התינוקות שלהם לשיעורי שחייה כבר בגיל מספר חודשים, חלק שולחים את ילדיהם לחוגי אנגלית ומתמטיקה עוד הרבה לפני בית הספר היסודי, בעוד שחלק מההורים נוהגים להשמיע לתינוקות שלהם מוסיקה קלאסית במהלך היום ולפני השינה. כנראה שההורים הבינו שכדאי כבר מגיל מוקדם מאוד לפתח את החשיבה והמוח של ילדינו ועושים זאת בכל שיטה אשר הם מוצאים לנכון על מנת שילדיהם לא יישארו מאחור בגיל מתקדם יותר.

אחד הדברים שיותר חדרו לתודעת ההורים בשנים האחרונות היא השמעת מוסיקה קלאסית לתינוקות כפי שציינו קודם לכן. ממחקרים רבים עולה שהשמעת מוסיקה קלאסית לתינוקות שלנו, תעודדו התפתחות של החושים ויחד איתם תכונות כמו סקרנות ויצירתיות, אלו יסייעו לילדינו בהמשך חייהם. החשיפה למוסיקה קלאסית יכולה להתחיל בכל גיל כאשר ישנם הורים שמשמיעים עוד לעוברים שלהם בזמן ההיריון מוסיקה קלאסית, דבר שלטענת מספר מחקרים תורם לפיתוחו המהיר של מוח העובר.

 

הורים רבים אף נוהגים להשמיע לתינוקות שלהם מוסיקה קלאסית בזמן השינה, היות ותינוקות ממשיכים לקלוט את הסביבה שלהם גם בזמן השינה, והמוסיקה המרגיעה תהיה ברקע גם בזמן שהם ישנים. מחקרים נוספים מדברים על כך שהדבר הוא אכן נכון, ויש להשמיע את המוסיקה לתינוקות אך לא לפרקי זמן העולים על עשרים דקות, היות ולאחר מכן התינוק מתעלם ולא שומע את המוסיקה שכן הוא חושב שזו חלק מהסביבה שלו.