מה צריך לבדוק כשבוחרים בייביסיטר?

חיפוש בייביסיטר מצריך התייחסות לכמה פרמטרים חשובים, כדי לוודא שאכן מדובר בגורם מקצועי ומיומן. אם אתם מחפשים אחת כזו, ומתכננים לראיין אותה, במסגרת תהליך קבלתה לעבודה, הנה כל הפרמטרים שכדאי לכם לבדוק כבר במהלך ראיון העבודה עצמו:

1. המלצות ממעסיקים קודמים – כשמחפשים בייביסיטר מומלץ לבקש ממנה המלצות ממעסיקים קודמים. אם היא עבדה בעבר אצל משפחות אחרות, כדאי לפנות אליהן ולשאול אותן לגבי מידת שביעות רצונן ממנה. האם היו מרוצים מאופן התנהלותה מול הילד, הילדה או הילדים, מדוע הפסיקה לעבוד אצלם ועוד.

2. ניסיון בתחום – מומלץ לבחור בייביסיטר בעלת ניסיון בתחום. אחת שעבדה בעבר בטיפול בילדים ויודעת כיצד להתנהל מולם נכון. בין אם מדובר בילדים צעירים מאד או ילדים בוגרים יותר, על הבייביסיטר לדעת כיצד להתמודד עם מצבים מפתיעים ומאתגרים. רק מישהי מקצועית ומנוסה, תדע כיצד להתמודד עם המצב ואילו פתרונות להציע.

3. רקע מקצועי והשכלה – במידה והבייביסיטר איננה תיכוניסטית צעירה, יש לבדוק מולה מהו הרקע המקצועי שלה ומהי השכלה. ישנן לא מעט סטודנטיות המציעות את שירותיהן בתחום. כדאי לבדוק, ולו רק כדי להכיר אותן טוב יותר, מה הן לומדות, באילו עבודות נוספות הן עובדות וגם מהם תחומי העניין שלהן.

4. מצב משפחתי ומקום מגורים – חשוב לבדוק מול הבייביסיטר היכן היא מתגוררת, האם יש לה רישיון נהיגה או שצריך לדאוג להביא אותה ולהחזיר אותה בתום העבודה. במידה והיא נשואה, כדאי לשאול אם יש לה ילדים, ואם לא, האם יש לה אחים ואחיות שקטנים ממנה. במידה וכן, אפשר להסיק מכך שלמדה לא מעט בבית על גידול ילדים וסביר גם שיש לה ניסיון בכך.

5. התנהלות מול התינוק או הילד – כחלק בלתי נפרד מראיון העבודה עצמו, כדאי גם להביא את הילד או הילדה ולראות כיצד היא מתנהלת מולם. האם היא מצליחה ליצור איתה קשר, ליצור שיחה והאם יש ביניהם כימיה טובה. פגישה כזו יכולים לעזור גם להורים עצמם לבחון את מידת הכימיה שלה איתם והאם היא מבינה את דרישותיהם וצרכיו של הילד.

6. תנאי העסקה – חשוב לבדוק מול המועמדת לתפקיד מהם הציפיות שלה, ובעיקר גם בכל הקשור לתנאי העסקה. כדאי לבדוק מהו הסכום שהיא מצפה לקבל, ובהתאם גם לבחון האם מדובר בסכום שהוא ריאלי. לפני השיחה, כדאי לבחון את השוק עצמו. לבדוק מול הורים נוספים כמה מקובל לשלם לבייביסיטר ומהו טווח המחירים.

7. הגדרת ציפיות – מדובר אולי באחת הנקודות החשובות ביותר שכדאי להתייחס אליה בראיון העבודה. גם אם טרם החלטתם האם היא אכן מתאימה לכם, חשוב שתגדירו מול הבייביסיטר המיועדת מה אתם מצפים ממנה, כיצד חשוב לכם שתתנהל מול הילד או הילדה, מהן הציפיות שלכם ממנה וכיצד אתם רואים את תפקידה של הבייביסיטר באופן כללי.