מה מותר לתינוקות לאכול בשנה הראשונה?

אם בשעה טובה ומוצלחת המשפחה עומדת להתרחב, אנחנו בטוחים שאתם עסוקים בין השאר גם בשאלת התזונה של התינוק בשנה הראשונה. אז מה מותר לתינוקות לאכול בשנה הראשונה ומה אסור? זה הזמן לעשות סדר בדברים.

מה קורה לתינוק במהלך השנה הראשונה לחיים?

במהלך השנה הראשונה לחייו של התינוק, תזונתו מתפתחת בהדרגה עם מעבר מהנקה או תמ״ל למזון מוצק. בשלבים המוקדמים, מגיל 4 עד 6 חודשים, אפשר להתחיל אט אט בדייסות חד דגניות מועשרות בברזל עם חלב אם או פורמולה.

טעימות החל מגיל חצי שנה

בסביבות גיל 6 עד 8 חודשים, אפשר להתקדם למאכלים מרוסקים, רכים ומבושלים. תפוחים, אגסים, גזר ואפונה ומגוון אפשרויות דומות של אוכל לתינוקות. זוהי הזדמנות טובה להתחיל ללמד את החמודים לאכול בעצמם. חשוב לתת בכל פעם סוג מזון אחד בלבד כדי לאתר אלרגיות.

ממשיכים לסוגי מזון נוספים

בין 8 ל-10 חודשים, אפשר להתקדם למגוון רחב יותר של אוכל לתינוקות עם אפשרויות כמו ביצים מבושלות היטב, מנות קטנות של עוף קצוץ דק או טופו רך. ככל שיכולות הלעיסה משתפרות, אפשר להציע מזון בעל מרקם מתאים ולעודד אכילה עצמית.

עשרה חודשים עד שנה

מגיל 10 חודשים עד שנה, רוב התינוקות יכולים לאכול מגוון של סוגי מזון, כולל מנות קטנות של מוצרי חלב כמו יוגורט וגבינה לבנה (אסור חלב ניגר) ואפילו ליהנות מהארוחה המשפחתית בגרסה מעוכה או קצוצה. הימנעו מדבש וממזונות עתירי מלח וסוכר וכאלו שעלולים לגרום לחנק.

לאורך התקופה הזאת, מומלץ להמשיך עם חלב האם או התמ״ל שבהם ערכים תזונתיים חשובים. התייעצו תמיד עם רופא הילדים כדי לוודא שהתפריט עונה על הצרכים ההתפתחותיים האישיים של התינוק. בהצלחה!

 

מרחבי הרשת:

מטרנה – באתר אוסם

מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה