מה זה טיפת חלב

מי שאף פעם לא ביקר בטיפת חלב ושומע מדי פעם את המושג מההורים הטריים בעבודתו שמדברים ביניהם, חושב, משום מה, כי טיפת חלב זה מקום בו רק מחסנים את התינוקות והאמהות. עם זאת, מדובר על מקום שמספק כמות שירותים הרבה יותר גדולה. במאמר זה נסביר מה זה טיפת חלב ומתי ניתן להגיע לשם.

 

מה זה טיפת חלב

מדובר על מקום בו ניתן לקבל מידע בכל מה שקשור לגידול הילד, מהלך ההריון, תזונה, התפתחות גופנית, לקבל חיסונים ועוד. אז למרות העובדה שחלק מהאנשים חושבים כי מדובר על סוג של "תחנה לחיסונים", המציאות הינה שונה לחלוטין. לדוגמה, כאשר הורים טריים רוצים להתייעץ לגבי תזונה או בטיחות הילד, הינם יכולים להגיע לטיפת חלב ולקבל את כל המידע הרלוונטי.

ישנם מאות סניפים של טיפת חלב בכל רחבי הארץ – אם אינכם יודעים היכן נמצא הסניף הקרוב לביתכם, צרו קשר עם שירות הלקוחות של קופת החולים אליו הינכם שייכים ובררו את הכתובת המדויקת של טיפת החלב הקרוב לביתכם.

 

מתי צריך להגיע בפעם הראשונה לטיפת חלב?

ה"סטנדרט", הוא לפתוח תיק בטיפת חלב בטווח של עד שבועיים לאחר הלידה ולהתחיל במעקב – לבדוק האם המשקל של התיקון תקין, לעקוב אחר ההתפתחות שלו ולהגיע לצורך מתן חיסונים. עם זאת, ישנם מקרים בהם גם נשים שנמצאות עוד בשלב ההריון מגיעות אל טיפת החלב לצורך מעקב. ברוב המקרים, מדובר על מצב בו רופא נשים אינו יכול לבצע מעקב צמוד מסיבה כזו או אחרת או שזה כבר לא ההריון הראשון.

כמו כן, טיפת חלב מספקת כל כמה זמן הדרכות שונות הקשורות להורות – כל אחד רשאי להרשם להדרכות אלה ולקבל אינפורמציה מועילה.

חשוב לציין שאנו ברי מזל כי השירות ניתן לגמרי בחינם לכל ילד בישראל, להבדיל מהרבה מדינות אחרות.