למה חשוב להשכיב תינוקות על הבטן

עד לפני כמה שנים, אמהות טריות היו נכנסות ללחץ עקב חוסר ידע. כל אחת רוצה לגדל את הילד שלה בצורה הכי טובה שאפשר ולשם כך האמהות החדשות היו מבקשות עצות אחת מהשנייה והכי הרבה, מההורים. כיום, הסטטוס עדיין מלחיץ, אך בזכות האינטרנט ניתן למצוא הרבה אינפורמציה בנושא ולמצוא תשובה כמעט לכל שאלה באופן מיידי. במאמר זה נסביר למה חשוב להשכיב תינוקות על הבטן לפחות פעם אחת ביום.

 

התפתחות התינוק

החודשים הראשונים בחייו של התינוק הינם משמעותיים מאוד מבחינת התפתחות השרירים בגוף. כמעט כל אמא שתפגשו, תספר לכם עד כמה חשוב להשכיב את התינוק על הבטן לפחות פעם אחת ביום.

החל מהיום הראשון לחייו של הילד ועד גיל שלושה חודשים, חשוב להתמיד ולחזור על הפעולה לפחות פעם אחת ביום למשך מספר דקות. חשוב להבין כי ללא פעולה זו, התינוק אינו מפעיל את שרירי הצוואר והכתפיים ובכך אינם מתחזקים. ברגע שתשכיבו אותו על הבטן, הוא באופן אוטומטי ירצה לראות אתכם, ינסה להרים את הראש וכך יחזק את השרירים.

 

 

המלצות:

משטח ישר – דבר שהוא לא חובה, אך בהחלט מומלץ ומקל מאוד על ביצוע התרגיל. ניתן להשכיב את הילד על כל משטח ישר, לדוגמה, בתוך העריסה שלו או ב"אוניברסיטה".

השגחה – ברגע שהינכם משכיבים את התינוק על הבטן, אל תורידו ממנו את העיניים! חשוב להשגיח על התינוק במהלך כל התרגיל.

סרבנים – ישנם תינוקות שמסרבים לשכב על הבטן ומיד מנסים להתהפך על הגב. במקרה זה, נסו להעסיק את התינוק, לשחק איתו ובכך לגרום לו להישאר לשכב על הבטן עוד כמה שניות.

מסאז' – גם תינוקות אוהבים מסאז'ים והדבר גם תורם לחיזוק השרירים, אז תפנקו את התינוק שלכם.