כל מה שחשוב לדעת על מדידת גדילה והתפתחות תינוקות

את התפתחות התינוקות החמודים שלנו, אנו מתחילים למדוד בעזרת הרופאים עוד כשהם נמצאים ברחם, ואין ספק שזה משהו שחשוב לעשות גם לאחר הלידה שלהם. גדילת תינוקות תקינה מאפשרת לילד להתפתח כמו שצריך ותמנע מצבים רפואיים מועדים לפורענות, וזה הזמן לגעת בכל מה שמעניין בנושא החשוב הזה.

מהו מעקב גדילה וכיצד בודקים את התפתחות התינוק?

מעקב גדילה מתבצע כמובן בטיפת חלב על ידי צוות מנוסה, אבל חשוב מאד שכל הורה יבין בדיוק מה מודדים ואיך מסווגים את התינוק לאחוזונים. מדובר למעשה על מספר פרמטרים שונים למדידה כגון גובה, היקף ראש, משקל וכו׳, לפיהם ניתן לקבל אינדיקציה בנוגע להתפתחות התינוק. את הנתונים מזינים לתוך מחשבון או טבלה מיוחדת שאומרת לנו מהו האחוזון של התינוק על פי ההגדרות כאן בישראל. הגרפים השונים הם נפרדים לבנים ולבנות ולמעשה מאפשרים לנו למדוד גדילת תינוקות והתפתחות תקינה.

מה אם התינוק לא מתפתח בדיוק לפי עקומת הגדילה?

קודם כל אין מה להילחץ, וצריך לזכור שבאופן טבעי יש שונות פיזית בין תינוק לתינוק, ממה כמו שיש שונות כזו בין אדם לאדם. כלומר, המטרה של מדידת גדילת תינוקות היא לא להגיע בהכרח לאחוזונים הגבוהים ביותר, אלא לוודא שכל תינוק מגלה עקביות בגדילה ובצמיחה שלו.

האם ניתן למדוד לבד?

כמובן שחשוב לגשת לטיפת חלב או לגורם רפואי מוסמך אחר כדי לעקוב אחר ההתפתחות, אך אין מניעה מביצוע מדידה עצמאית בבית. אחרי איסוף הנתונים מזינים אותם במחשבון מיוחד שאפשר למצוא ברשת וכך נוכל לקבל מידע לגבי התפתחות התינוק שלנו.

לסיכום – מעקב אחר גדילת תינוקות הוא חשוב ביותר ורצוי להבין מה המשמעות של הדבר.

 

מרחבי הרשת:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה
מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה

מטרנה באתר יוטיוב

מטרנה – הזמנה אונליין