כל מה שחשוב לדעת על בדיקות גנטיות פרטיות

בדיקות גנטיות פרטיות מתקיימות במעבדות מקצועיות אשר מופעלות דרך שנים של מחקר, פיתוח וטכנולוגיה מתקדמת, ומאפשרות לכם לקבל תוצאות איכותיות ואמינות במיוחד. חשוב להדגיש כי כיום לא כל קופות החולים מאפשרות לבצע בדיקות גנטיות, ולא כל ביטוחי הבריאות מכסים את העלויות של הבדיקות הללו, ולכן אם אתם חושבים לפנות אל בדיקות גנטיות פרטיות ולבצע את התהליך בעצמכם, עליכם להכיר אותו היטב, לדעת כיצד הוא מבוצע וכך תוכלו להשלים אותו בהצלחה.

חשוב מאוד לפנות אל מעבדה פרטית מקצועית בתחום. מעבדה אשר מבצעת בדיקות אשר עברו מחקרים מדעיים קפדנים במיוחד, בדיקות אשר הוכחו כיעילות וככאלו שהתשובות שלהן אמינות וטובות. כך תוכלו להיות בטוחים יותר כי בסופו של דבר התשובות שתקבלו הן תשובות שאתם יכולים לסמוך עליהן.

אילו בדיקות גנטיות פרטיות ניתן לבצע?

היום בדיקות גנטיות פרטיות כוללות מגוון רחב של בדיקות שונות כמו בדיקות לפני חתונה, בדיקות טרום היריון, בדיקות גנטיות שונות במהלך היריון, בדיקות לקבלת תוצאות לגבי מחלות תורשתיות שונו, בדיקות המאפשרות התאמה טובה יותר של תרופות שונות אל המטופל ועוד שלל בדיקות גנים מסוגים שונים.

הבדיקות הללו יכולות להיות חשובות מאוד ויותר מכך, לעיתים רבות הן יכולות להציל חיים. לדוגמא, אם יש לכם במשפחה מקרים רבים של מחלה מסוימת שעוברת בתורשה, בדיקות כאלו יכולות לאפשר לכם לגלות האם אתם בסיכון לחלות גם במחלה הזו, ואולי להקדים תרופה למכה ולהתחיל טיפול מוקדם אשר יעכב את התפרצות המחלה.

אל מי לפנות?

לפני שאתם בוחרים מעבדה בה תבצעו בדיקות גנטיות פרטיות חשוב שתבדקו היטב את המעבדות השונות אשר עוסקות בתחום. פנו אל אנשים שאתם מכירים ובקשו המלצות וחוות דעת על המעבדות השונות, התייעצו עם הרופא שלכם או עם צוות רפואי שמטפל בכם, השתמשו באינטרנט בכדי למצוא מידע נוסף ועוד. כל פרט כזה ישפיע בסופו של דבר על תהליך הבדיקה וכמובן, אמינות התוצאות, ולכן חשוב להשקיע את הזמן הדרוש בבדיקות והשוואות עד למציאת המעבדה הטובה ביותר.