כל הפרטים אודות סקירת מערכות מוקדמת

בשעה טובה גילית כי את בהריון. אחת הבדיקות הנדרשות היא סקירת מערכות מוקדמת במהלכה מתבצעת סריקה של אברי הגוף של העובר על מנת לבחון התפתחות תקינה.

הבדיקה עשויה להתבצע במספר שיטות בהתאם לגיל ההריון

בדיקה של סקירת מערכות מוקדמות מתבצעת באמצעות מספר שיטות – מתמר בטני או מתמר וגינלי , זאת בהתאם לגילו של ההריון והמצב הרפואי. על הרופא לעדכן כיצד תתבצע הבדיקה.

מה כוללים שלי הבדיקה

סקירת מערכות מוקדמת כוללת בדיקה של איברי העובר במטרה לבחון האם קיימים מומים או האיברים התפתחו בצורה לא תקינה. עוד נציין כי במהלך הבדיקה נבדק מיקום השילייה וכן כמות מי השפיר וגודלו של העובר.  בעת הבדיקה יהיה ניתן לקבוע את מין העובר. חשוב לציין כי סקירה מוקדמת אינה תחליף לסקירה מאוחרת המבצעים בשלב מאוחר יותר בהריון.  במהלך הבדיקה נבדק הלב, בית החזה, בטן, שלד, מערכת העצבים.

מתי יש לבצע סקירת מערכות

את הבדיקה יש לבצע בין שבוע 14-17 להריון כאשר מדובר על שלב בו מתפתחות המערכות השונות בגופו של העובר וניתן לזהות מומים שונים. הבדיקה מבוצעת במשך חצי שעה ולעיתים אם העובר שוכב בתנוחה לא נוחה הרי תידרש בדיקה נוספת.

חשיבותה של הבדיקה

על מנת להבטיח כי העובר מתפתח בצורה טובה ביותר ואין חשש למחלות חשוב לבצע את הבדיקה.

מדובר בבדיקה חשובה ביותר אשר מאפשרת לזהות מומים אצל העובר ובעיות שונות. במקרים בהם התגלו בעיות, ניתן לקבל החלטות בהתאם ואף לשקול פניה לייעוץ גנטי.

ביצוע הבדיקה אצל מומחה בלבד

את הבדיקה יש לבצע אצל מומחה בלבד. רק מומחה בתחום יבצע את הבדיקה באמצעות מכשור מתאים אשר יבטיח כי הבדיקה תתבצע על הצד הטוב ביותר. על מנת להגיע למומחה בתחום ניתן להתייעץ עם בני משפחה או חברים אשר יש ביכולתם למסור פרטים אודות המומחה.

יש לקרוא חומר רב אודות המומחה

על מנת שהבדיקה תעבור בשלום, חשוב מאד לבחון כמה שיותר פרטים אודות המומחה. רצוי לקרוא אודות המומחה באינטרנט וכך לקבל חוות דעת נוספת.