כל הסיבות למה לתת לתינוק שלכם דייסה מותאמת לתינוקות

אין הורה שלא רוצה לתת לתינוק שלו את הטוב ביותר כשמדובר בתזונה, והחל מגיל שישה חודשים דייסה לתינוקות היא תוספת נפלאה לתפריט ובעלת יתרונות רבים. בנקודה הזו הורים רבים מתלבטים האם לתת לילדיהם דייסה בהכנה ביתית או דווקא דייסה מותאמת וייעודית לתינוקות. בואו ננסה להבין מה עדיף ונתחיל קודם כל מהיתרונות הבריאותיים של דייסה לתינוקות באופן כללי.

דייסה לתינוקות – יתרונות

לדייסה לתינוקות כחלק קבוע בתזונה יש יתרונות רבים:

  • היא תורמת לתחושת שובע לאורך זמן ומסייעת בשמירה על משקל תקין של התינוק.
  • המרקם שלה מותאם לגיל הרך והיא עוזרת לתינוקות ללמוד איך לאכול ולעבד מזון בפה.
  • היא מועשרת בברזל, רכיב חשוב מאד בגיל הרך למניעת אנמיה.
  • היא עשירה בויטמינים חשובים לתינוק ובמיוחד ויטמינים ממשפחת A, C ו-E.

מה עדיף – דייסה ביתית או דייסה מותאמת וייעודית לתינוקות?

הורים רבים בוחרים להכין דייסה בעצמם ועל פניו נראה כי יש לכך יתרונות כשאפשר לשלוט במדויק ברכיבים שנמצאים בה. יחד עם זאת חשוב להבין כי יש חסרונות רבים. הדייסה הביתית היא לא תמיד במרקם שמתאים לתינוקות ואף עלולה להיות מסוכנת. מעבר לכך הדייסה הביתית היא לא מקור עשיר לברזל ובדרך כלל לא מכילה כמות מספקת של הויטמינים החיוניים.

היתרונות של דייסה מותאמת

לעומת זאת דייסה מותאמת לתינוקות, מראש טחונה וקלויה במרקם שמתאים במיוחד לתינוקות. מעבר לכך היא מועשרת בויטמינים ובעיקר בכמות המדויקת של ברזל שתינוקות צריכים והיא קלה להכנה. בנוסף, לעיתים הדייסה המותאמת אף מכילה דגנים נוספים מעבר לשיבולת השועל הקלאסית ובכך מעשירה אף יותר את הערך התזונתי של המאכל וכן את החשיפה למרקמים שונים.

לסיכום, דייסה לתינוק היא מאכל שמומלץ לשלב בתזונה החל מגיל חצי שנה ומומלץ לבחור תמיד בדייסות מותאמות לתינוקות המועשרות בוטמינים ומינרלים וטחונות בדיוק במידה המתאימה ליכולות הלעיסה והעיכול של הפעוט.

 

מרחבי הרשת:

מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה

מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה