טיפים לעיצוב חדרי תינוקות וילדים

המשפחה מתרחבת והצטרף תינוק חדש למשפחה. אחרי שעשינו צילומי ניובורן – הגיע הזמן להתחיל לחשוב על עיצוב החדר החדש שמתוכנן להיות משכנו החדש. מדובר בחדר צבעוני במידה בו האווירה נדרשת להיות חמימה, נעימה, משדרת רוגע ושלווה. בנוסף, חשוב שהחדר אכן יהיה מעוצב באופן שיאפשר לו להיות פונקציונאלי ולשמש אתכם לצורכי טיפול נוח ויעיל בתינוק, כאשר יחד עם זאת, גם בטיחותי. במידה ומדובר בבית חדש או כזה שהחלטתם לעצב אותו באופן מקצועי ולצורך כך להיעזר בשירותיו של אדריכל, תוכלו להיוועץ איתו לגבי רעיונות לעיצוב חדר תינוקות שישדר את האווירה המתאימה ביותר לתינוק ושיהיה פונקציונאלי ונוח לצורכי שהיה וטיפול בו.עיצוב חדרים תינוקות - טמבור

בחירת ריהוט לחדרי תינוקות

רכישת ריהוט לחדרי ילדים כרוכה בהוצאה המשמעותית ביותר כשמעצבים את החדר ולכן חשוב לבחור ריהוט שישמש אתכם לתקופה ארוכה ככל האפשר, כשהתינוק יגדל ואולי אף יתווסף אליו שותף נוסף לחדר. חשוב לוודא לגבי כל ריהוט שתבחרו שקיים תו תקן מאושר (רלוונטי ביותר לגבי מיטת תינוק ושידת החתלה), כאשר לקבל מידי מקיף ברשת  לגבי שיקולי הבטיחות, התקנים הנדרשים ועל מה צריך להקפיד בעת בחירת ריהוט לחדר תינוק. מומלץ לרכוש את הריהוט החיוני ביותר על מנת שהחדר יהיה מרווח ולא עמוס. הריהוט הנדרש בשלב הראשוני כולל את מיטת התינוק שיכולה לשמש אותו נאמנה עד לגיל שנתיים בערך, שידת החתלה שמשמשת גם כיחידת אחסון נוספת, ארון בגודל סביר ולא קטן מידי שכן כמות התכולה שתידרשו לאחסן תגדל עם הזמן. באופן כללי, בעת הבחירה של כל אלה, חשוב לחשוב לטווח הארוך ולבחון האם מדובר ברהיטים ש"יגדלו" יחד עם התינוק ויוכלו לשרת אותו גם כשיגדל. מבחינת בחירת הצבעים של הרהיטים, כדאי לבחון אפשרות לבחור בצבעים נייטרלים שיוכלו להתאים לשני המינים כך שיוכלו לשמש גם את התינוק הבא ובסגנון שאינו יהיה ילדותי יתר על המידה ויוכל להתאים לחדר ילדים כשיגדל. מבחינת איכות המוצרים, כדאי לבחור מוצרים איכותיים מעץ מלא על מנת שיהיו עמידים לאורך זמן.

פריטים נלווים לחדר תינוקות

מאחר ומומלץ שצבעי רהיטים בחדר יהיו נייטרליים, כדאי להוסיף את הייחודיות והצבעוניות לחדר באמצעות פריטים נלווים, שלהם יכולת לשדרג משמעותית את חזות החדר כולו. ניתן לחור לאייר את הקיר באמצעות ציור קיר מקצועי או לעצב באמצעות שבלונות וצבעים מיוחדים בעצמכם. במידה ואינכם מעוניינים בציור קבוע, תוכלו לבחור מדבקות מיוחדות לעיטור הקירות. כדאי להוסיף וילון צבעוני ועדין, תמונות המותאמות לחדר ילדים, מנורה או אהיל. פריט שמוסיף מבחינה חזותית ומהווה יחידת אחסון בשל עצמה הוא ארגז צעצועים שמומלץ לשקול להוסיפו לחדר על מנת לרכז את כולם במקום מסודר.

רצפת החדר

מומלץ לשקול אפשרות של רצפת פרקט לחדר התינוק מאחר ומדובר באמצעי בידוד ונוח לניקיון. אפשרות אחרת היא להוסיף שטיח לחדר, המוסיף לאווירה החמה ויאפשר משחק נוח על הרצפה כשהתינוק יגדל. במידה והבחירה היא בשטיח, חשוב לדאוג לשאוב אותו ולנקותו על מנת למנוע אלרגיות אצל התינוק.

צבע החדר

מבחינת בחירת הצבעים לקירות חדרי שינה, מומלץ לא לבחור בצבעים בולטים או צבעוניים יתר על המידה אלא בצבעים נעימים ומרגיעים. ובכל מקרה, מומלץ לבחור לקירות חדרי שינה צבעים על בסיס מים, שהינם ידידותיים לסביבה, לא רעילים, עמידים וכאלו שניתן לרחוץ אותם. עיצוב חדרי תינוקות - טמבור