טיפולי פוריות לגבר

על אף התפיסה הרווחת כי, בעיות פוריות הן נחלתן של נשים בלבד, בפועל, שיעור הגברים הסובלים מבעיות פוריות קרוב מאוד לזה שבקרב המין הנשי. מערכת הרבייה הנשית אמנם מסובכת ומורכבת יותר, ולכן חשופה ליותר בעיות, אך גם אצל גברים יכולות להתעורר בעיות שונות שבסופו של דבר מונעות מהם להפרות את האישה בצורה טבעית. הבשורה הטובה היא, כי במקרים אלה ישנם טיפולי פוריות לגבר אותם ניתן לקבל במרפאות פוריות בכל רחבי הארץ, ובהן גם מרפאת פלדברג, המתמחה בטיפולי פוריות לגבר ולאישה.

בעיות הנובעות מגורמים ביולוגיים או גורמים טכניים

בעיות פוריות אצל גברים יכולות לנבוע מהיבטים טכניים או מהיבטים ביולוגיים. כך למשל, ישנם מקרים בהם הזרע של הגבר אינו ברמת האיכות הנדרשת על מנת לאפשר הפריה, בין בגלל שהגבר סובל ממחלת רקע מסויימת, ובין שהוא נוטל תרופות מסויימות, או סובל מבעיות גנטיות כלשהן, הפוגעות באיכות הזרע שלו. במקביל, ישנם מקרים בהם הזרע אינו יכול להגיע אל יעדו בגלל בעיות טכניות, כדוגמת חסימה בצנרת השופכה ובצנרת הכללית המובילה את הזרע משק האשכים החוצה. לכל אחת מן הבעיות האלה ישנם כיום פתרונות רפואיים אפקטיביים, אך תחילה יש לאבחן את מקור הבעיה.

אבחון מדוייק ומקיף של הבעיה

במרפאת פלדברג ניתן לבצע אבחון מקצועי על ידי צוות מומחים, ולבסס דיאגנוזה מקיפה, המגדירה את בעיות הפוריות אצל הגבר ובוחנת האם קיימות גם בעיות אצל האישה. בהתאם לאבחון שנעשה, נבנית תכנית טיפול יסודית, שיכולה להסתכם בטיפול הורמונלי המיועד להשביח את איכות הזרע, או לכלול גם פעולות כירורגיות ואחרות, הנדרשות על מנת לאפשר את הגעת הזרע אל הביצית. טיפולים אלה יכולים להסתכם בטיפול הניתן לגבר עצמו, כשכל יתר התהליך מבוצע באופן טבעי, או לכלול גם תהליכי הפריה חוץ גופיים, תהליכי הזרעה וכדומה.

ביצוע טיפולי פוריות בכל רמת מורכבות

טיפולי פוריות לגבר הם בדרך כלל קלים ופשוטים יותר מאשר אצל האישה, שכן הגבר "רק" מספק את "חומר הגלם" להפריה, בעוד שתהליך ההפריה מתבצע ברחם האישה. בטיפולי פוריות אצל נשים, ישנם מקרים רבים בהם נדרש לבצע את כל תהליך ההפריה מחוץ לגופה של האישה, מה שהופך את העניין למורכב יותר. כמו כן, כמות הזרע אצל הגבר היא למעשה בלתי מוגבלת, בעוד שאצל האישה מדובר בביצית המיוצרת אחת לחודש בלבד, מה שהופך לנדבך נוסף במורכבות הטיפול, באופן שדורש לעיתים להקפיא ביציות ולשמר אותן לאורך זמן.