חופשת לידה, באמת חופשה או סיוט של כל אישה?

את נמצאת בהיריון הראשון שלך, את מחכה בכיליון עיניים ללידה אבל לא רק…. את גם מצפה לחופשת הלידה שמצטרפת אחריה, את כבר עובדת כמה שנים רצופות עם הפסקות קטנות פה ושם אבל בלי חופש אמיתי כזה שנמשך כמה חודשים, את עוצמת את ענייך ומדמיינת את עצמך בחופשת הלידה מטיילת עם העגלה בין בתי קפה וקניונים, בין חנויות בגדים לבתים של חברות ומשפחה… אבל אז את מתחילה לשמוע עדויות שונות של נשים, על סיוט, על קושי, על עייפות ועל הרצון לחזור לעבודה, הן לא שפויות את אומרת לעצמך בראש, לי זה יהיה כיף.

בכתבה הבאה נכין אותך לחופשת הלידה כדי שמצד אחד לא יהיה לך אכזבה גדולה ומצד שני שתדעי להתמודד טוב יותר מאחרות.

אז חופשת לידה היא באמת סיוט?

כמו כל דבר אחר בחיים הכל יחסי והכל הוא איך שתקחי את הדברים, אבל גם הכנה נפשית לקראת הדבר האמיתי תסייע לך להפיק יותר מחופשת הלידה שלך וליהנות ממנה כמה שרק תוכלי.

אז ככה נתחיל עם עובדות, עובדה היא שחופשת לידה היא אמנם חופשה מהעבודה אבל היא לא חופשה! יש לך תינוק/ת חדש/ה בבית, משום מה הם נוטים לקום כל שעתיים שלוש בצרחות לאוכל, צריך להחליף להם חיתולים, הם פולטים ומלכלכים את הבגדים וצריך לכבס להם, יש להם גזים, שיניים בשלב טיפה יותר מאוחר אם לקחת חופשת לידה ארוכה משלוש חודשים ועוד…. את מוצאת את עצמך מתרוצצת, עייפה ועצבנית והבעל? הוא בעבודה! ושהוא חוזר הביתה הוא בטוח שהיית כל היום בחופש והוא עבד מה את רוצה ממנו, אל תכעסי עליו זה פגם גנטי (-: יש את זה לרוב הגברים.

אם תכירי בעובדות לפני, תפתחי פחות ציפיות ותנסי להכין את עצמך לקושי כמה שיותר טוב, תלמדי ותשמעי עצות מבנות שעברו את זה פעם או פעמיים בעבר הקרוב, אז אולי תצליחי להתמודד עם חופשת הלידה בפן הנפשי טוב יותר וכך תצליחי גם ליהנות ולטייל.

 

 

מרחבי הרשת:

מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה

מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה