השנה הראשונה – קשיים ויתרונות

 

השנה הראשונה בחיי הילד מלאה בקסם ובתהליכי התפתחות רבים. בשנה הזו הילד ילמד לאכול אוכל קשה, לדבר, לשבת ולזחול וחלק מהילדים גם יתחילו ללכת. עבורכם בתור הורים, זו תהיה שנה מרתקת ומלאה בהפתעות שתהיו מוקסמים מהן. בדרך מחכים לכם אינסוף רגעי אושר שלא חוויתם כמותם וגם לא מעט דאגות בנושאי בריאות והתפתחות, זה טבעי ונורמאלי כי הורות ובמיוחד עם הילד הראשון, תמיד מלווה בחוסר ידיעה ובלבטים. להלן כמה מהתהליכים הטבעיים שעובר כל אדם בשנה הראשונה לחייו ושאתם עומדים לעבור יחד עם הרך הנולד שלכם שישנה את חייכם במקצה לקצה במיוחד בשנה הזו.

הופעת שיניים

הופעת שיניים מתחילה אחרי גיל חצי שנה ונמשכת כמה חודשים, במהלכם הילד יתנסה בטעמים חדשים ובמאכלים שהם לא מטרנה או חלב אם. בשלב הזה צריך להתחיל לתת לילד לטעום כל פעם פרי או ירק אחר בצורת מחית. אם יש לכם בבית כיריים חשמליות, הכנת מחית לתינוק תהיה קלה ופשוטה מכיוון שתוכלו לחמם בקלות גם כל מאכל חם ולטחון אותו על מנת שיתאים לאכילה של תינוק. כיריים חשמליות חדישות מתחממות במהירות ומאפשרות עבודה קלה ונוחה עימן וזה מקל על תהליך האכלה של התינוק.

מעבר לאוכל קשה

המעבר לאוכל קשה צריך להיות הדרגתי ולהתחיל כאמור ממחית שתכינו לילד מכל מיני מאכלים. ההמלצה היא לתת לילד כל פעם לטעום מאכל אחד או מחית שמכילה רק פרי או רק ירק. כך תוכלו גם לעקוב אחר הופעת תסמינים של אלרגיה שיכולה להתגלות בגיל הזה וככל שזה יקרה מוקדם יותר, כך יהיה לכם קל יותר לטפל בה. ממחיות שתכינו לאחר בישול האוכל על הכיריים החשמליות תעברו בשלבים למאכלים קשים יותר כמו פסטה או בשר מבושל, עד שכל שיניו של הילד יהיו במקומן ותוכלו להאכיל אותו באותו האוכל שאתם אוכלים, זה יקרה קצת אחרי גיל שנה.

הסתגלות לגן הילדים ישיבה והליכה

הסתגלות לגן הילדים הוא תהליך נוסף שתעברו עם הילד בשנת חייו הראשונה ומדובר על תהליך שכל ילד עובר בצורה מאוד אינדיווידואלית. לפעמים נדרשים ימים ואפילו שבועות במהלכם תצטרפו לילד כשהוא הולך לגן עד שיתרגל להיות בו לבד עם הילדים והגננות. לפעמים זה לוקח כמה שעות בודדות והילד מקבל את הביטחון שהוא זקוק לו. בשלב זה חשוב להיות מוכנים למחלות ילדים שלא מאחרות לבוא, בדרך כלל עקב חשיפה לילדים אחרים. זה טבעי, כל הילדים עוברים תהליך הסתגלות זה ובסיומו הופכים לבני אדם בריאים. לפני תחילת ההסתגלות לגן ובמהלכה, הילד ילמד לשבת, לזחול ויעשה את צעדיו הראשונים. יש הטוענים כי שילוב הילד בגן בשלב מאוחר יעודד התפתחות מהירה יותר ויש כאלה שיטענו כי אין קשר בין הדברים. בכל מקרה מדובר על תהליך אינדיווידואלי ולכן אין סיבה להילחץ אם לילד שלכם נדרשים כמה חודשים נוספים מאשר לילדים האחרים.