המעבר מחלב למוצק

כידוע בחודשיו הראשונים כל תינוק ניזון מחלב אם, מאבקת חלב מה שנקרא פורמולה או משילוב של השניים. חלב האם או לחלופין אבקת החלב מספקת לתינוק את כל מה שהוא צריך בחודשים ובשנים הראשונות כמו ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, חלבונים אלו תורמים להתפתחות תקינה של גופו מבחינה פיזית: עצמות, תאים, רקמות, שרירים לצד חיזוק של המערכת החיסונית שלו.

החל מגיל 4 חודשים ובייעוץ של רופא ילדים או אחות של טיפת חלב ניתן להתחיל לתת לתינוק טעימות ושלב אחר שלב להעבירו מחלב למוצק עד שיוכל לאכול ארוחה שלמה המורכבת מכל אבות המזון בעצמו.

מתי כדאי להתחיל טעימות?

כמו כל דבר אחר שאנו עושים עם התינוק שלנו, גם המעבר מחלב למוצק מתבצע בהדרגה ולא בבת אחת. מדובר בטעמים שאינם מוכרים לתינוק, אלא נרכשים בהדרגה. כל תינוק שונה בתכלית מהאחר, לכן חלק מהתינוקות יוכלו להתחיל לטעום החל מגיל 4 חודשים כאשר אחרים יגלו עניין רק בשלב מאוחר יותר, מגיל 6 חודשים ואילך. ניתן להתחיל כאשר התינוק מסוגל כבר להחזיק את הראש שלו בצורה יציבה לצד הבעת התעניינות וסקרנות במזונות שונים. גם כאשר התינוק מתעורר כל הזמן לאכול בלילה, אפשר להתחיל לנסות להתחיל טעימות. כאשר הטעימות מתבצעות לפני גיל 6 חודשים, הכמות שתינתן היא קטנה ולא תעלה על כפית אחת בכל פעם כאשר ניתן לבצע טעימה בין 1-3 פעמים ביום.

מה טועמים?

ההמלצה הינה להפריד בין מזונות כדי שניתן יהיה לזהות במידה והתינוק סובל מאלרגיה. מומלץ להתחיל עם פירות: אגס, בננה, תפוח ועם ירקות מבושלים כמו גזר, קישוא, בטטה ודלעת. לאחר מכן ניתן לשלב בין פירות ובין ירקות, לתת מרק ירקות טחון עם עוף ועוד מגוון של אפשרויות.