ברית מילה לתינוק

בשעה טובה נולד לכם בן. הולדת בן זכר מצריכה מחשבה על נושא ברית המילה, אחת המצוות היהודיות וכיום גם פעולה שכיחה ביותר בקרב זכרים בעולם המערבי, גם כשאינם יהודים. ההערכות כיום מדברות על 25% מבני מין זכר שהינם נימולים ובישראל, רוב משמעותי, 97% מהגברים עוברים את פעולת המילה.

מה צריך לדעת לפני שמחליטים לבצע את ברית המילה?

ראשית, חשוב לדעת מי יכול לבצע את ברית המילה. כיום קיימת אפשרות לפנות אל מוהל מסורתי, אדם המוסמך כמוהל וזה עיסוקו. אצל משפחות רבות יש מוהל מסורתי שביצע את הפעולה בדורות הקודמים וקוראים לו שוב ושוב עבור פעולת המילה של בני המשפחה. אפשרות נוספת לביצוע הפעולה היא באמצעות רופא מוהל. אדם שבהכשרתו הינו רופא אורולוג אשר לעיתים אף מתמחה באורולוגיית ילדים. פעולת המילה שמבצע הינה הליך כירורגי מבחינתו, כמו כל הליך אחר.

הורים רבים מוצאים בביצוע ברית בעזרת מוהל שהינו רופא שקט נפשי. הכשרתו ברפואה מרגיעה אותם כי יוכל להתמודד אם חלילה יהיה סיבוך כלשהו בפעולה. בנוסף, ניתן לבצע את פעולת המילה בקליניקה של הרופא, כך נמצא המכשור והציוד הרפואי בהישג יד, עובדה שמרגיעה הורים רבים.

איך מחליטים מי יבצע את הברית?                

בחירה בין מוהל או מוהל רופא הינה בחירתם של ההורים והם צריכים לבחור באדם שיימול את בנם. בעידן בו רשת האינטרנט מציעה כל כך הרבה מידע, ניתן לאתר המלצות על מוהל מסורתי או לחפש אורולוג ילדים מומלץ לביצוע הפעולה. בנוסף, בני משפחה או חברים בסביבה הקרובה שילדו בנים לאחרונה, יכולים גם הם בוודאי לסייע באיתור מוהלים, מסורתיים או רופאים.

הדיון על ברית המילה

על אף העובדה שכיום עדיין קיים רוב משמעותי המבצע את הטקס בארץ, הדיון על ברית מילה בעד ונגד בהחלט התרחב וטיעונים שונים עולים מהצדדים המנוגדים. ד"ר בנימיני מספר כי מחקרים רפואיים מציגים מידע על כך שברית המילה מפחיתה את הסיכון לזיהום בדרכי השתן בקרב ילדים וכן מקטינה את הסיכון להידבק באיידס ובמחלות מין נוספות. בנוסף, הברית מפחיתה גם את הסיכון ללקות בסרטן הפין.

המתנגדים לברית המילה מדברים על כך שהיא גורמת לתינוק כאב ומסכנת אותו מבחינה גופנית במקרה שמתרחשים סיבוכים במהלך תהליך המילה. כמו כן, המתנגדים מציינים כי האיזור המוסר בעת הברית, העורלה, הינה בעלת תפקיד חשוב בשמירה על איבר המין הזכרי וכן מעניקה הנאה מרובה יותר מיחסי מין בהמשך.

בסופו של דבר, מי שמכריע באשר לביצוע הפעולה הינם הוריו של הילד ועל כן אתם אלה שתצטרכו להחליט אם תבוצע בו ברית המילה או לא. במידה שתחליטו לערוך את ברית המילה, חשוב מאוד שתבחרו במוהל מומלץ ובעל ניסיון לביצוע התהליך.

והכי חשוב – שיהיה במזל טוב.