בטיחות ילדים ברכב

בטיחות הילד ברכב היא נושא מאד חשוב שכל הורה צריך לחשוב עליו ברצינות לפני שהוא נוסע עם הבן שלו או כל ילד קטן אחר, חייהם של ילדינו תלויים בנו , לכן חייבים לשמור עליהם מכל מה שיכול לקרות , אך במקרים ,שלא נדע, של תאונות דרכים אנו יכולים למנוע סכנת חיים או מוות של תינוקות בזה שנשמור על בטיחותם כי הרבה ילדים מתים כתוצאה מתאונות דרכים וזה דבר שאפשר למנוע או להפחית בסכנה שיכולה להיגרם מאותה תאונה. איך?

אנשים רבים לא שמים לב לילדיהם שיושבים במושבים האחוריים ומוציאים את ראשם מהרכב בעת הנסיעה, ילדים מתפרעים בכסא האחורי, ילד יושב בצורה לא נכונה , ילדים רבים ביניהם ועוד כמה מקרים שקורים מרשלנותם של הורים לא אכפתיים לחיי ילדיהם במיוחד באמצע נסיעה ובתוך האוטו.

כך שנסיעה עם ילדים זה לא דבר פשוט, הרעש שהם עושים, הדאגה להסתובב כל פעם למושב אחורי כדי לבדוק אותם והליכלוך אין סוף שהם מייצרים לא נותנים לנו לנהוג בשקט. אבל אנחנו הורים צריכים בנסיעה לשמור על קור רוח ולא להתרגש מכל דבר, כך שיש פתרונות לכל בעיה: בשביל לבדוק את ילדכם מאחור קיימים מראות מיוחדות לצפייה בילדכם בלי להסתובב ונגד הליכלוך התמידי קיים ניקוי לריפודי רכב. כך שהורים אתם יכולים להתרכז רק בנסיעה.

במדינת ישראל אכיפת החוק היא קשה במיוחד לנהגים שלא מספקים אמצעי בטיחות מוקפדים לילדיהם, וזו נחשבת לעבירה חמורה מאד שמקבלים עליה דו"ח כספי ואפילו לפעמים קרו מקרים שרשיונו של הנהג נשלל – אלו מקרים קיצוניים במיוחד. לכן ישנו חוק האוסר על ילדים ברכב לשבת בלי כסא בטיחות או תינוקות בלי סל קל , החוק הזה תקף לילדים מגיל 0 עד גיל 8 שנים.

סל קל משתמשים בהם לשים את התינוק מיום הלידה עד שמשקלו יהיה 10 ק"ג , ה"סל-קל" מניחים כנגד כיוון הנסיעה בכסא האחורי של הרכב ( יש מראה שמתקינים באוטו כדי שתוכלו לראות את הילד) ועדיף שיהיה מישהו לידו במושב האחורי , והסל קל יש בו חגורת בטיחות מיוחדת ששומרת על הילד טוב מאד בזה שהיא חוגרת אותו מהכתפיים העליוניים עד לבין הרגליים בזה שכל הגוף יהיה חגור ובטוח.

אחרי שהילד שוקל כבר 10ק"ג מעבירים אותו לכסא בטיחות שאפשרי להושיב בו ילדים ממשקל של 9 או 10 ק"ג עד משקל של 18 ק"ג וכאן הילד יושב בכיוון הנסיעה ( בערך משנה עד 4 שנים), הכסא יהיה לרוב קשור אל הכסא האחורי כדי שלא יזוז הצידה והחגורה של הרכב היא זו שמשמשת לחגירת הילד ( לפעמים יש כסאות בטיחות שיש בהם חגורה .

אחרי שהילד כבר בן 4 או 5, מעבירים אותו לבוסטר , סוג של כסא בטיחות פחות בטיחותי מהכסא בטיחות של תינוקות עד גיל 4 מאחר שהילד כבר מבין והוא יותר גדול אז הבוסטר הוא פחות איכותי מהכסא בדרך כלל, והחגורה שצריך להשתמש בה היא החגורה של הרכב עצמו ( למרות שיש כאלו שיש בהן חגורות), יש עוד דגם מאד נפוץ לילדים מגיל 6 יותר שהוא הבוסטר בלי הגב והמשענת של הראש אלא יש את הצדדים שאפשר להישען עם הידיים.

לפני שקונים כסא בטיחות עדיף לבדוק אם זה מאושר ולפי התקן הישראלי, כדי למנוע חס וחלילה מקרים לא רצויים שיכולים להפוך לנזקים ופגיעות בלתי הפיכים.

חשוב לזכור , הילדים שלנו הם החיים שלנו והעתיד ואסור לנו למנוע מהם ליהנות ולחיות כמו אחרים, כשם שנשמור על בטיחותם בבית, בגן בטיחות אש או נוודא שלא יכניסו לפיהם צעצועים קטנים אשר עלולים לחסום את קנה הנשימה, כך גם נדאג לשמור על בטיחותם ברכב , נוודא שהם חגורים, ונוודא שהישיבה שלהם נוחה, שתהיה לכם נסיעה מהנה וזהירה . אז לשמור על הילדים שלכם.!