איך מתפקדים עם שני ילדים?

אחרי הלידה הראשונה והסתגלות לחיים בהם אתם אחראיים ומגדלים ילד/ה הלידה הבאה מציבה אותנו בסיטואציה חדשה ישנה, אמנם אנחנו כבר יותר מנוסים, אולי קצת פחות פוחדים ויותר יודעים לגבי מה מצפה לנו בחודשים הראשונים אבל קפיצת המדרגה הזו מילד אחד לשניים הוא משמעותי ומשנה את כללי המשחק שהכרנו עד כה.

כששואלים זוגות שכבר יש להם יותר מילד אחד איך היה המעבר בין אחד לשניים התשובות מפוצלות בין אלו שחוו קושי אדיר ואפילו מתארים את זה בצורה כזו שילד אחד זה כמו חיי רווקות לעומת שניים ויש את אלו שטוענים שאחרי שעברו את קשיי ההסתגלות עם הילד הראשון השני נכנס לחייהם בקלות וללא על קושי מיוחד.

איך אתם תגיבו לכניסתו של ילד שני למשפחה?

התשובה לכך מאד תלויה בסיטואציה של חייכם, באופן בו אתם מתפקדים כזוג ובדרך שאתם מתכוונים לקבל את זה, הנה כמה עובדות שאתם צריכים להכיר:

• הכנה נכונה של הילד הראשון לכניסתו של ילד חדש למשפחה – הכנה נכונה של הילד לכניסתו של ילד חדש למשפחה יכולה להקל עליכם את קשיי ההסתגלות לשני ילדים בכך שהבעיות הנגרמות מקנאה של הבכור יהיו קלות יותר ופחות משמעותית.

• שיפור חלוקת התפקידים ביניכם כזוג – על ידי שיפור חלוקת התפקידים ביניכם והבנה שעכשיו יש לדאוג לשני ילדים וזאת לוגיסטיקה אחרת לחלוטין אתם תחסכו מכם ומבני זוגכם קושי רב ותשמרו את הזוגיות ביניכם טוב יותר.

• רענון ותזכורת מה זה תינוק – אחרי שהזמן עובר והילד שלכם כבר בין שנתיים או שלוש קשה לזכור מה זה אומר לגדל תינוק בן כמה חודשים ועד כמה זה קשה, כדאי להזכיר לעצמכם את זה ולהיות מוכנים מבחינה נפשית לפחות שעות שינה וליותר סבלנות.

 

 

מרחבי הרשת:

מטרנה בערוץ יוטיוב

מטרנה – כתבה בגלובס

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה – להזמנה באתר