איך גומלים ילד מבקבוק בלילה

תינוקות מתעוררים בלילה לאכול, כן לא גילינו לכם את אמריקה ואפילו לא את ישראל, אנחנו בסה"כ מציינים משהו שקורה במשך שנה עד שנה וחצי וברוב המקרים יש להפסיק אותו בפעולה כירורגית ולא באופן טבעי, מה כוונה ואיך עושים את זה? מיד בכתבה הבאה.

גמילה מבקבוק במהלך הלילה

הרגל האכילה בלילה ממשיך אצל רוב הילדים גם לאחר שמבחינה פיזית הם כבר לא צריכים את זה, כלומר בטיפת חלב או המלצת האחיות הן שאפשר להפסיק את שלב האכילה במהלך הלילה, אבל כמו שכבר ציינו בהתחלה זהו מצב שהפך מבחינת הילדים להרגל… הם רגילים לקום כל לילה לשתות בקבוק אז איך מפסיקים את ההרגל הזה?

קוראים לתהליך זה גמילה ממש כי הוא גמילה מסיגריות, התינוקות התרגלו לקבל את מנת הבקבוק שלהם פעם או פעמיים בלילה והם דורשים את זה בצעקות, בכי ויזע…

חשוב לציין בטרם נפרט את תהליך הגמילה כי אצל כל ילד וילדה קושי הגמילה הוא שונה יש כאלו שיקשו עליכם והתהליך יהיה ארוך יותר ויש כאלו שלילה שניים וגמרנו.

גמילה בשלבים – ראשית חשוב לדעת כי אם הילד או הילדה שלכם רגילים לקבל שני בקבוקים במהלך לילה אז לא תפסיקו להם בלילה אחד לאפס, זה כמובן אפשרי אבל יהיה קשה בהרבה, במקום זה נתחיל מתהליך הפחתה לבקבוק אחד בלילה ומשם נמשיך לגמילה מלאה.

תהליך הגמילה:

• תחליף להרגל – חלק גדול מההרגל זה להתעורר בלילה ולהכניס בקבוק לפה, בקבוק מים הוא ממש לא בקבוק חלב אבל הוא יפחית את קושי הגמילה וייתן להם תעסוקה לפה, מלבד זאת בקבוק מים בניגוד לבקבוק תחליף חלב אם יכול לעמוד לילה שלם בלי שיתקלקל ולא יהיה מתאים לשתייה, כך שכשהילד הולך לישון ממלאים לו בקבוק מים ושמים לו במיטה מבלי שתצטרכו לקום מהשינה ולהכין לו בקבוק.

• התעלמות מלאה – גישה אחת לתהליך הגמילה היא פשוט להתעלם מתחנוני הילדים לבקבוק בלילה ולתת להם להבין שמים זה כל מה שיהיה להם בלילה מעכשיו והלאה, התהליך יכול לקחת לילה, שניים ואפילו שבוע או שבועיים הכל תלוי בהסתגלות של הילד או הילדה.

• התעלמות מהבקשה אבל נדנוד או הרגעה – הורים רבים מתקשים בפן הנפשי להתעלם לגמרי מתחנוני הילדים שלהם אז גישה נוספת אבל פחות מומלצת היא לגשת אליהם לתת להם נדנוד קל ושיר שקט להרגעה, מראש תהיו מוכנים כי זה ישרוף לכם לילות שלמים והתהליך כנראה יהיה ארוך יותר, אבל אם זה יעשה לכם פחות רע על הנשמה אז יאללה.