איך בוחרים מתנת לידה?

לידה היא אירוע מרגש ומשמח הן עבור היולדת והן עבור בני המשפחה והקרובים. כיום מקובל מאוד להעניק ליולדת מתנה לרגל הלידה: שי קטן (או גדול, תלוי בתקציב) לאות השתתפות בשמחתה. אך כאשר מגיעים לרגע בו צריך להחליט מה לקנות אנו מגלים שמדובר במשימה לא פשוטה, מכיוון שכיום ישנו מגוון כמעט בלתי מוגבל של מתנות לידה מסוגים שונים, בטווח מחירים רחב. מציאת מתנת לידה מתאימה היא תהליך מעט מורכב הדורש השקעת זמן ומחשבה בטרם הרכישה. הנה כמה כללים ועצות שיעזרו לכם לנווט בתהליך זה.

מתנה ליולדת או מתנה לתינוק?

בשלב הראשון מומלץ להגדיר תקציב. כאמור, כיום ישנו היצע גדול מאוד של מתנות לידה מקוריות, שימושיות ומיוחדות בטווח מחירים רחב, וכדי שנוכל למצוא את המתנה המתאימה ביותר רצוי לקבוע מראש מהו הסכום שאנחנו מוכנים להשקיע. הגדרת הסכום עבור המתנה יעזור לנו לסנן חלק מהאופציות בהן ניתקל במהלך החיפוש ובכך נקל על הבחירה. ניתן ואף רצוי להתייעץ עם חברים או קרובי משפחה לגבי גודל התקציב כדי לקבל מושג מה מקובל לתת היום ועל פי זאת לקבוע את התקציב.

בשלב השני כדאי להחליט אם המתנה תהיה מתנה ליולדת או מתנה לתינוק שנולד. רוב האנשים בוחרים לתת מתנות לידה מהסוג השימושי יותר: מארזי חיתולים, בגדי תינוקות, שמיכות, בקבוקים וכד'. כיום מקובל מאוד גם לתת מתנה ליולדת עצמה, מהסוג המפנק, כמו למשל: קרם גוף ריחני, שובר לקניית בגדים חדשים, טיפול פנים, יום בספא וכד'. אם תדעו מראש למי אתם מייעדים את המתנה, החיפוש יהפוך קל יותר.

מתנה שימושית או מתנה יפה ומקורית? זה נכון שהורים טריים זקוקים להרבה מאוד עזרה לאחר הלידה בשל העלויות האדירות של ציוד לתינוקות, אבל סביר מאוד להניח שהם גם ככה יקבלו כמויות של בגדים וחיתולים מאנשים אחרים. כמו כן, בגדי תינוקות הם מתנה חד-פעמית כמעט, כיוון שהתינוק גדל כל כך מהר שהוא מספיק ללבוש אותם רק פעם אחת. לכן, כשמחפשים מתנת לידה מקורית אפשר למצוא מתנות אישיות יותר שגם יחזיקו מעמד מעט יותר זמן: תכשיטים מיוחדים, מסגרת לתמונות, שמיכות רקומות ועוד.

כלי מאוד יעיל לחיפוש מתנה ללידה הוא האינטרנט. חיפוש קצר בגוגל יפנה אתכם למספר גדול של אתרים עם רעיונות מעולים למתנות לידה מקסימות ומרגשות. חלק מאותם אתרים הם גם חנויות מקוונות המאפשרות רכישה ומשלוח של המתנה עד לבית היולדת. הקנייה באינטרנט הופכת את תהליך החיפוש לקל ונוח ואפילו לא תצטרכו לצאת מהבית.