איך בוחרים את המוהל הכי טוב לרך הנולד?

נולד לכם בן? בשעה טובה וקולולו! עכשיו מהר – הוא משתחרר עוד יומיים מבית החולים, ובעוד שבעה ימים הברית – איך מארגנים מוהל מומלץ? אולי רופא מוהל? או אולי אורולוג ילדים מומלץ? את מי תבחרו? ומה עם כל הדברים שיש לדאוג להם מסביב? איך תארגנו את הכיבוד? הזמנות? ו….

שנייה אחת. בואו ניקח נשימה עמוקה של אוויר ונפתור יחד את עניין הרופא המוהל, עניין מרכזי לכל הדעות.

רופא מוהל – למה זה עדיף על מוהל מומלץ?

מוהלים הם אנשי מקצוע שהוסמכו לתהליך הברית (חיתוך העורלה) באופן פרא-רפואי, לעומתם, רופא מוהל הוא רופא, בעל הכשרה אקדמית וניסיון מעשי בתחום רפואי רלוונטי, שגם למד והוסמך לא רק מבחינה רפואית אלא גם הילכתית לנהל את הטקס המסורתי רב השנים של ברית המילה לדרדס שלכם. לכן, בדרך כלל מקובל להניח שרופא מוהל הוא מיודע ומושכל יותר ממוהל שאינו רופא, ואם עניין המסורת הוא חשוב לכם – ניתן למצוא בהחלט מוהל מומלץ שהוא גם רופא ולשלב את הביטחון שבניהול ההליך הרפואי המשמעותי והעדין הזה על ידי איש מקצוע יחד עם קיום הטקס כהלכתו, על השירים והריקודים המסורתיים.

מה אומרות הסטטיסטיקות?

מרבית הבריתות עוברות ללא סיבוכים או הפתעות. סך שיעור הסיבוכים הוא כמובן שונה בין מוהל למוהל, והממוצע המוכר כיום (מתוך סטטיסטיקה שהוצגה בכנס רופאים בבי"ח שניידר) הוא שיעור סיבוכים של 1:50 אצל מוהלים שאינם רופאים, ו 1:200 אצל רופאים מוהלים.

הסיבוכים הם שונים, בחלקם חולפים ובחלקם הקטן גורמים נזק לכל החיים. בין הסיבוכים המוכרים: זיהום, דימום, נמק בפין, פגיעה במבנה העטרה, חיתוך לא סימטרי, חיתוך גדול מדי הפוגע בתפקוד הפין בבגרות, והיצרות של פתח השופכה.

מוהל מומלץ, רופא מוהל או אורולוג ילדים מומלץ?

את תהליך ברית המילה ניתן לקיים כטקס, באולם או בבית, וניתן גם לקיים אותו כניתוח זעיר, במוסד רפואי הכולל השגחה רפואית. כנראה שהיתרונות והחסרונות ברורים, והעיקריים שבהם הוא היכולת לשלב את ההליך עם חגיגה על הולדת הבן ומנגד השמירה הרפואית ואפילו האפשרות לבחור בתהליך הכולל הרדמה מקומית (על היתרונות והחסרונות שבכך). הבחירה היא לגמרי שלכם – אם תבחרו לקיים את ההליך במוסד רפואי עם אורולוג ילדים לא תוכלו להזמין משתתפים, להכניס אוכל או לפצוח בריקודים. מצד שני, תקבלו השגחה מקצועית וליווי בהליך ברית המילה.

איך מוצאים מוהל מומלץ?

הבחירה במוהל המומלץ שינהל את טקס ברית המילה של הרך הנולד שלכם היא אינדיווידואלית. ייתכן שתאספו מספרי טלפון מהרשת, מחברים או מספר הטלפונים, ייתכן שתתקשרו רק לאחד או לחילופין ליותר מעשרים מוהלים שונים. בכל מקרה, נמליץ לכם להעדיף רופא מוהל (אלי אפילו אורולוג ילדים מומלץ) על פני מוהל מומלץ שאינו בעל הכשרה רפואית, לאסוף המלצות על המוהל הנבחר (אפילו משיטוט וקריאה אודותיו באינטרנט), ולחקור אותו היטב הן בעניין ההסמכות שלו והן בעניין נסיונו ולהתרשם גם מאופיו שכן חשוב שידע להפוך את המעמד לרגוע, שליו ומשמח גם עבורכם, ההורים המודאגים.